  • Data: 2012-12-20 12:00:40
    Temat: Re: decyzja zapadła - buduję się...:)
    Od: dddddd <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-18 12:37, cef pisze:

    > Przemyśl to raz jeszcze.

    często jest to jedyna możliwość wybudowania się bez kredytu. Ja też
    wybrałem taką drogę - za sprzedane dwa mieszkania we Wrocławiu kupiliśmy
    jeden dom pod Wrocławiem. Pieniędzy zostało na remont i przebudowę
    (zrobiliśmy osobne wejścia, rozdzieliliśmy ogrzewanie i wszystkie media
    (woda-podlicznik, prąd i gaz oddzielne liczniki)- budynek miał już dwie
    kuchnie i łazienki, podwórko na tyle małe że podzielić się nie dało ale
    nie stanowi to jakiegoś problemu. Sąsiadami z dołu (bo budynek
    przedzielony w poziomie) są moi rodzice, mają >65lat więc trzeba będzie
    się nimi prędzej czy później zaopiekować, prywatność też jest - bo
    traktuję ich jak sąsiadów a nie jak współlokatorów- jak chcę spędzić
    czas z rodziną (w senie żoną i dzieckiem) to spędzam czas z nimi i nie
    zapraszam gości ;)
    Oczywiście jak kogoś na to stać to idealnym rozwiązaniem byłby osobny
    domek/mieszkanie rodziców w odległości ok 1000m od swojego (w takiej
    odległości mieliśmy mieszkania i było to zbyt daleko żeby codziennie
    odwiedzać i na tyle blisko że zawsze mogli wpaść ;)
    Dzięki takiemu wyborowi (a mieszkam tak 1,5 roku) nie muszę spłacać
    kredytu, nie mam takiego ciśnienia. No a jak rodziców nie będzie to dom
    pewnie trzeba będzie zamienić na mniejszy - teraz my mamy ok. 100m2 a
    rodzice ok. 80m2 (nie licząc budynku gospodarczego z garażem - ok. 60m2)
    - bo zgaduję że dziecko nie będzie chciało z nami mieszkać (wtedy
    sensowny może być mały domek dla nas + mieszkanie dla dziecka...

    Lukasz