  • Data: 2011-03-05 22:41:51
    Temat: Re: dla grzejacych byle czym
    Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-03 17:42, Papu5merf pisze:

    > a powiedz mi no ekologu co niby się dzieje z tymi śmieciami wywożonymi
    > pszez
    > śmieciarki?:O)
    > normalnie się je spala w ciepłowniach albo w najgorszym razie leżą chałdami
    > na wysypiskach:O(
    > wybcz ale dla ekologi nie ma żadnego znaczeniaczy te smieci spali sobie
    > kowalski w piecu bo taniej, czy zrobi to samo ciepłownia czy będą leżakować
    > na wysypiskach:O(

    Na chemii to ty koleś zapewne chrapałeś tak, że probówki tłukły się na
    zapleczu.

    Otóż ma to OGROMNE znaczenie. W spalarni są dużo wyższe temperatury niż
    te, które jesteś w stanie uzyskać, proces jest kontrolowany. W piecu
    spalanie substancji organicznych prowadzi do powstawania produktów
    niepełnego spalania a w szczególności np. węglowodorów aromatycznych,
    które często bywają rakotwórcze.

    Przykładem może być styropian
    http://en.wikipedia.org/wiki/Polystyrene#Incineratio
    jeśli spalisz go w odpowiednio wysokiej temperaturze, to zostanie z
    niego głównie dwutlenek węgla i woda. W kiepskich warunkach (np. piec w
    domu) dostaniesz kupę skomplikowanych związków.

    M.