    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 13 Nov 2017 23:59:28 -0800 (PST)
    <otq026$dn2$1@node1.news.atman.pl> <otrsgn$ghb$2@news.icm.edu.pl>
    <d...@g...com>
    <6...@g...com>
    <5a0356b4$4$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <5a04ab46$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <oubht2$64d$1@dont-email.me>
    <5...@g...com>
    <oue4qe$baa$1@dont-email.me>
    Subject: Re: do Krisa, nie czytać, ani słowa o kontenerach
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 listopada 2017 08:09:04 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > wielospadowy z dachówką ceramiczną :)
    > konieczł/m
    > mowa jest )o _DOMU_Z_DACHÓWKĄ_. wcześniej _robota_ związana z
    > postawieniem ponad 300m dachu kosztowała ponad 30 tyś, a tu nagle mamy
    > cały dom, materiały plus robota za 110tyś? Jak to możliwe? Dlaczego
    > ministerstwo budownictwa nie udostępnia na swojej stronie projektów
    > tanich domów? W imię poprawy warunków mieszkaniowych wszystkich polaków?
    > Dlamnie to niepojęte. stąd pytam fachowców jak to możliwe tym zdaniem:
    >
    > (32tys)To (wtedy był) koszt samej robocizny(dachu). Gdzie wtedy byliście

    A co mieliśmy mówic? Jeśli ktoś zapłacił 32tys(95zł/m2) za robociznę dachu to jego
    kasa, widocznie stwierdził ze warto. Ja bym spokojnie znalazł tu u siebie ekipe za
    połowę tej ceny. No chyba ze tam jakieś cuda były typu bawole oka czy inna karpiówka.
    Na dzisiaj ceny robocizny dachu na gotowo to ok 50zł/m2. Bez problemu* znajdziesz
    ekipe która zrobi w tej cenie

    *nie dotyczy Warszawy pewnie.

    > nie. nie o kontenerach. o 2 domach. i nawet jak mówimy o dużym dachu, to
    > on ma 400(czterysta) metrów. jak o małym to tylko 10x10m. odrazu ten
    > mały stał się jeszcze mniejszy, prawda?
    Robocizna dachu 150m2 na domu to na dzisiaj u nas 7500zł
    Przykrycie blacha hali 10*10m będzie kosztowało sporo taniej- to jest zrobienie
    lekkiej konstrukcji i przykręcenie kilkunastu arkuszy blachy
    Zaryzykuje stwierdzenie ze dwóch ludzi w dwa dni to zrobi
    Będzie wątek o budowie domu to możemny licytowac się cenami jak za budowę domu.
    Tu usilnie staramy się wyjaśnić Bobowi jak i Tobie np że powierzchnia 100m2 z 5
    kontenerów wyjdzie drożej jak powierzchnia 100m2 murowana i zadaszona.

    Dlatego skończyłem dyskusje. bo
    > w dyskusji jest cień szansy na zmianę swojego zdania. a tu Ty zdania nie
    > zmienisz, a ja zmieniłbym, jakbym usłyszał argumenty. Twoje prównanie
    > warunków mieszkaniowych jakie oferuje kontener do tych jakie oferuje
    > szopa z drewna nie jest argumentem. jest początkiem kłótni.

    Oczywistym chyba jest że mniej komfortowe i bardziej kłopotliwe i droższe jest
    aranżowanie i wykończenie pod jakiś podstawowy standard powierzchni mieszkalnej w 5
    kontenerach od aranżowania i wykończenia tej samej powierzchni w budynku murowanym
    10x10m

    wyliczenie
    > budowy domu nie wygląda rzetelnie, a ja nie jestem w stanie tego
    > udowodnic. Więc stojąc daleko od kontenerów, wytykam Ci małe
    > nieporozumienie, nieogarnięcie cytatów, na wszelki wypadek, żebyś w
    > przyszłości nie twierdził że pewne kwestie zostały wyjaśnione. bo nie
    > zostały.
    > ToMasz
    > Argumentem w dyskusji o porównaniu cen domu i kontenerów, byłaby oferta
    > legalnej firmy budowlanej.

    Legalna firma budowlana która budowała mi dom wzieła:
    4tys za ławy i fundamenty(w tym ich koparka kopała i zasypywała
    5tyds za 1 kondygnację(w tym ściany działowe, ławy pod schody, ławy pod tarasy
    5tys zł za strop żelbetowy(w tym ich stemple i deski na szalunek)
    5tys za ścianki kolankowe, wieniec i zrobienie więźby dachowej- dach ok 200m2 kryty
    dachówką
    Kolejna ekipa jak pisałem wyżej za 40zł/m2(8tys całość) nabiła łaty kontrłapty folie,
    położyła dachówkę, zamontowała rynny opierzenia i okna dachowe
    Wszytko to trwało od końca października 2007 do końca stycznia 2008
    Firmy legalnie działające na lokalnym rynku zatrudniające pracowników itp.
    Oczywiście materiały zamawiałem i płaciłem za nie ja.
    Ale nie obchodziło mnie żadne załatwianie koparki, betoniarki, wciagarki do dachówek
    na dach itp.
    Nie obchodziło mnie czy łopata czy silnik od betoniarki z budowy zginie czy nie
    zginie.
    Jak doliczyłem się ze cegieł kupiłem 3 palety a zużyte zostały 2 a jednej brakuje to
    właściciel firmy grzecznie mi kasę oddał.
    Jak w 2009 budowę rozpoczęła koleżanka z pracy to zgadnij jaka firmę jej poleciłem i
    kto jej SSO robił;)
    Jak po 6 chyba latach wichura uszkodziła opierzenie wokół komina i mi zaciekło tam to
    poprosiłem właściciela firmy która mi dach robiła aby mi to naprawili. Oczywiście
    gotów byłem za to zapłacić bo ubezpieczyciel mi kasę wypłacił.
    Następnego dnia na dachu było dwóch ludzi w pół godziny naprawili uszkodzone
    opierzenie a ich szef nawet nie chciał słyszeć o zapłacie za to.
    Stratny nie był bo za kilka miesięcy załatwiłem mu zrobienie wymiany dachu na starym
    zabytkowym młynie u mojego znajomego;)