    From: "Jackare" <1...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: dostarczenie powietrza do kotłowni
    Date: Fri, 10 Feb 2012 18:35:55 +0100

    Użytkownik "fleczer" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jh389i$oco$1@inews.gazeta.pl...
    > Pytanie teoretyczne:
    > Kotłownia, piec a paliwo stałe,jedna kratka wentylacyjna wyprowadzona z
    > osobnego kanału w kominie wentylacyjnym.
    >
    > czy aby nie wytwarzało się podciśnienie podczas zasilania pieca w
    > powietrze powinienem dołożyć jeszcze jakąś czerpnię? Czy jakieś prawo tego
    > wymaga?

    Prawo wymag aby kotłownia była wyposażona w wentylację, a wentylacja to
    nawiew i wywiew. Nawiew około 30 cm nad podłogą, wywiew kominem pod sufitem.
    Nie wolno stosować w przypadku takiego kotła wentylacji
    mechanicznej(wywiewu) by nie nastąpiło odwrócenie ciągu w kominie.

    Kocioł mniód malyna, zresztą jak wszystkie kotły defro, z tym że sprawność o
    której piszą to raczej laboratorium. W praktyce myślę że jeżeli będzie to
    60% to będzie max i można się z tego cieszyć. W kotłach defrop zwróć uwagę
    na uszczelnienie drzwi. W dostawie zamki mogą być w skrajnym zewnętrznym
    położeniu i będziesz musiał je wyregulować aby po dociągnięciu rygla były
    doćiśnięte na całym obwodzie. Ruszt wodny przy paleniu palnikiem zwiększy
    powierzchnię wymiany, w przypadku palenia na nim daje dobrą efektywność
    nagrewania wody - żar bezpośrednio na ruszcze w strefie napowietrzania miewa
    i około 1000 st C, jednakże jak wszystko na tym świecie nie jest doskonały.
    Każdy ruszt wodny to większe naprężenia materiałowe płaszcza i
    skomplikowana naprawa w przypadku ewentualnego uszkodzenia (przepalenia).
    Przed przepaleniem chroni go wypełnienie wodą. Na okoliczność ewnetualnych
    napraw, mając jakikolwiek kocioł z rusztem wodnym budowałbym pozytywne
    stosunki z jakimś spawaczem kotłowym :))
    --
    Jackare