  • Data: 2012-02-12 21:33:40
    Temat: Re: dostarczenie powietrza do kotłowni
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Radarro" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jh9715$l20$1@inews.gazeta.pl...

    > Odnosnie ruszu awaryjnego - szukac pieca calkowicie bez tego? Masz to u
    > siebie?
    > Jak jest kociol bez rusztu awaryjnego a ni ma pradu, to co wtedy?
    > Pozostaje
    > dogrzewanie kominkiem cala chate? Czy moze jest mozliwosc rozpalenia w
    > piecu
    > na groszek bez zasilania slimaka, wentylatora i sterownika?

    Zastanów się jakie masz uwarunkowania u siebie. Jeżeli często zdarzają się
    _DŁUGOTRWAŁE_ pady zasilania i nie masz żadnego zasilania awaryjnego, to
    warto choćby obieg grzewczy c.w.u. zbudować tak by mógł on pracować
    grawitacyjnie właśnie na ruszcie awaryjnym. Pomyśl o ewnetualnym obiegu
    grawitacyjnym przynajmniej częsci obiegu c.o.

    Ruszt awaryjny znajdzie także zastosowanie w przypadkach:
    - awarii podzespołów podajnika
    - posiadania paliwa lub dostępu do paliwa alternatywnego ktorego nie można
    spalać w palniku retortowym (np masz dużo taniego lub darmowego drewna - tak
    ma mój kolega który prowadzi firmę dekarską i ma potężne ilości drewna z
    odpadów ciesielkich i demontaży starych więźb przy remontach kamienic).
    Czasem poza sezonem grzewczym ludzie palą jakimś drewnem lub papierami co
    nieraz wystarcza do przygotowania c.w.u.

    Przy braku prądu jest możliwa praca kotła na ruszcie awaryjnym, ale zależy
    to od kilku czynników. Są kotły na ekogroszek wyposażone dodatkowo w
    miarkownik ciągu i mogą one pracować bez wentylatora i podajnika. W takim
    przypadku istotny jest zakres regulacji klapy wentylatora.
    Praktycznie każdy sterownik kotła ma tryb ręczny w którym można załączać i
    wyłączać pracę wentylatora i podajnika. Dobre sterowniki posiadają nastawy
    obrotów wentylatora.