  • Data: 2009-05-29 17:08:19
    Temat: Re: drzewo
    Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kalif" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:op.uuo9kfqoe143kb@kazmima...

    > Interesowało by mnie pozbycie się modrzewia a na podwórku zasadzenie
    > np.dwóch takich klonów,na pewno mniejsza uciążliwość w porównianiu z tym
    > wielkim drzewem.Dlatego cel musi być osiągnięty.
    [...]
    > Do Ikselki: jakiego typu tego randapu użyć?
    > Drzewom tego rodzaju w centrum miasta blisko zabudowań mówię nie.Wolę inne
    > drzewa o mniejszej wysokości i uciążliwości.W sumie dzięki za taką
    > rozrywkę na świeżym powietrzu.

    W mojej okolicy ludzie znaleźli inny "patent" na stare, wysokie modrzewie.
    Po prostu ścinają górną część, pozostawiają parometrowy pień i niższe boczne
    gałęzie. Ani służby leśne, ani pracownicy gminy do tego typu cięć nie
    zgłaszają zastrzeżeń. Przemyśl to. Nowe drzewo rośnie wiele lat. Nie każdy
    zdąży się nim nacieszyć.

    Ostrożnie z round-up'em. To silny zabójca roślin. Po jego użyciu trzeba
    odczekać przynajmniej pół roku (lepiej rok) i dopiero można w tym miejscu
    sadzić jakiekolwiek nowe rośliny. Instrukcja na opakowaniu.
    JBP