    From: "Maniek4" <s...@c...chrl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: działanie solarów
    Date: Mon, 14 Jun 2010 11:35:26 +0200

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    news:hv4gr8$jcg$1@inews.gazeta.pl...
    > Po walce hydraulika z zapchanymi solarami wreszcie testowałem je ponad 2
    > tygodnie.
    > Było słonecznie, upały więc wyłączyłem piec całkowicie.
    > Wczesniej jak zapchane były to na solarach było ponad 100 stopni, teraz
    > tylko do 50 dobijały.

    A temp. w zasobniku byla wyzsza jak przed przepchaniem?

    > 1. czy to normalne że w takie upały było tylko 50 stopni? chyba ze jak
    > działaja cały czas to tak jest

    Normalne przy zle wyregulowanym przeplywie lub zbyt malym kolektorze.

    > 2. mam zbiornik 300l i miał wystarczyc na 3 dni bez słonca a tu dziś zimna
    > woda. Wczesniej widziałem ze na zbiorniku tez tylko 50stopni bylo

    Na trzy dni to troche optymistycznie, bo same straty zasobnika przy wyzszych
    temp. wody male nie sa, poza tym zalezy ile tej wody zuzywasz.

    > 3. nie moze byc wiecej na biorniku?

    Moze, pytanie kolejne jaka masz ustawiona maksymalna temp. grzania zasobnika
    w sterowniku?

    > 4. czy pompa solarna ma dzialac prawie cały dzien? mysłełem ze szybko
    > zagrzeje wode i sie wyłaczy a tu inaczej

    Im dluzej pracuje pompa tym wiecej energii zgromadzisz w zasobniku, ale to
    tez nie tak bezposrednio. Zeby szybko zagrzac zasobnik potrzeba duzego
    kolektora lub malego zazobnika i przeplyw musi byc dobrze ustawiony.

    Pozdro.. TK