  • Data: 2010-06-16 09:54:50
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c185149$0$19168

    > Nikt nie mówi, że to nie działa, tylko że się nie opłaca.

    Wlasnie kolega Dariusz Ladziak pisal, ze nie dziala. Dziala przez kilka dni
    w roku a pozniej tylko podgrzewa wode przed grzaniem wlasciwym. To banialuki
    z ksiezyca i tyle.

    > Podaj linki do obliczeń opłacalności instalacji dla domku, w którym jest
    > uwzględniona amortyzacja, koszt alternatywny kapitału i serwis.

    Moze i cos takiego istnieje, ale wartosc tego bylaby chyba marna, bo to
    glownie sprawa indywidualna. W zalozeniach pojawi sie, ze zuzycie wody
    bedzie jakies tam a Ty napiszesz, ze tyle nie zuzywasz i obliczenia mozna
    sobie w d.. wsadzic. I bedziesz mial racje.
    Prawde mowiac nie wiem jak poradzic sobie z amortyzacja, bo nie wiem jaki
    okres przyjac. Tu czas zwrotu wyjdzie po prostu sam, amortyzacja bedzie
    jeszcze dluzsza.
    Ja licze na grzanie CWU jakies 150zl/miesiac, moze wiecej. Skutecznosc
    solara 7 - 8 miesiecy. Tak sobie zakladam. Psuc tam sie nie ma co, wiec i
    serwis czesto odwiedzal mnie nie bedzie. Reszte wylicz sobie sam. Nie znam
    lokaty dajacej zysk 150zl/miesiac z 5500zl czy 8000zl.
    Ale taka zmywarke np. mam podlaczona do cieplej wody, z pralka jeszcze
    walcze. Nie chce mi sie wszystkiego dokladnie wyliczac.

    Pozdro.. TK