  • Data: 2010-06-16 23:04:57
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c194e48$0$2590$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Aha. To przyjemność.

    Nie o przyjemność chodzi ale fakt że nic takiego nie robię jak skuwanie
    lodu.
    Solary stoją u mnie w ogrodzie i co najwyżej przy większych opadach śniegu
    czasem odgarniając podejście przed domem, miotłą wykonam 3-4 ruchy w dół i
    śnieg sam zjeżdza. Mniejsze ilości śniegu same się zsuwają gdyż solary są
    ustawione pod kątem 50st.
    Ty oczywiście tego nie wiesz bo nie miałeś z solarami nigdy do czynienia.

    > Można to co innego niż zaleca się. Ogólnie nie zaleca się zwłaszcza do
    > prania - plamy białkowe, krew itp.

    Wróć do szkoły i zapytaj pani z biologii w jakiej temperaturze ścina się
    białko.

    > Oczywista oczywistość, ale po co grzać wodę do płukania pośredniego?

    W mojej zmywarce nie ma czegoś takiego jak płukanie pośrednie w zimnej
    wodzie.
    Każdy cykl tro grzanie wody a ostatni to wyparzanie. Kolega ma inną zmywarkę
    i też tak samo działa.

    > Gdybyś miał zmywarkę, to wiedziałbyś, że kilka (np 5) litrów wody na każdą
    > kąpiel to mniej więcej tyle ile mieści się w rurach pomiędzy zbiornikiem
    > CW na innej kondygnacji, a zmywarką w kuchni w typowym domu. Czyli lejesz
    > i zużywasz ciepłą, ale dochodzi prawie zimna.

    Gdybyś zapytał mnie zamiast pisac dalsze głupoty to bym ci odpowiedział że
    od zbiornika do zmywarki długość rur doprowadzających u mnie to 1,5m co jest
    tyle ile w szklence wody. Zresztą nie wiesz że rury plastikowe w otulinie
    mają niewielkie straty.
    Myślisz że nie projektowałem domu tak aby zminimalizować odległości?
    Kotłownia a za ścianą jest kuchnia. Nad kotłownią na piętrze łazienka.
    to są pojemności tak małe w rurach że zrezygnowałem z robienia cyrkulacji.

    > Niepotrzebnie grzejesz wodę do płukań. Wygląda na to, że zużywasz zupełnie
    > bez sensu kilkaset lub więcej litrów ciepłej wody miesięcznie, żeby móc
    > uzasadnić "ekonomię" solarów.

    Niepotrzebnie to piszesz same bzdury zamiast przeczytać ze zrozumieniem.
    Wyraźnie napisałem że do pralki doprowadzona jest woda ciepła oraz zimna.
    Czy to do ciebie dociera? WODA CIEPŁA DO PRANIA ZIMNA DO PŁUKANIA.
    SĄ DWA PODŁĄCZENIA I ELEKTROZAWORY W PRALCE.

    > Kolejną wadą solarów jest to, że w celach ekonomicznych jest jeden
    > zasobnik wody na jeden budynek. Dalsze punkty poboru ciepłej wody mają
    > dużą bezwładność i trzeba czekać na ciepłą wodę. Oczywiście można zrobić
    > obieg, ale to są kolejne koszty na grzanie murów i inwestycyjne.
    > Grzejąc prądem mam CW zawsze gotową do użycia w odległości kilkudziesięciu
    > cm rury od punktu poboru.

    Nie znasz się...nie czujesz tematu...po co się odzywasz?

    Marek