    From: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <4c15e64d$0$17098$65785112@news.neostrada.pl> <hv4sl1$gfl$1@news.onet.pl>
    <4c15f85a$0$2591$65785112@news.neostrada.pl>
    <hv5789$ffu$1@inews.gazeta.pl>
    <4c162df5$0$2595$65785112@news.neostrada.pl>
    <hv8hbu$crb$1@inews.gazeta.pl>
    <4c17d4bc$0$17097$65785112@news.neostrada.pl>
    <hvbilc$85e$1@news2.ipartners.pl>
    <4c194fe8$0$17088$65785112@news.neostrada.pl>
    <hvbmcu$a4q$1@news2.ipartners.pl>
    Subject: Re: działanie solarów
    Date: Thu, 17 Jun 2010 01:41:44 +0200

    Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hvbmcu$a4q$1@news2.ipartners.pl...
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > A skąd wiesz czy podatkijakie płacę nie są wyższe od twoich?.
    > Do lekarzy nie chodziłem przez 30 lat. Inni na każde pierdnięcie głowy
    > lecą do doktorów.

    Nie szkodzi. Nie szanujesz pienędzy płaconych przez uczciwych obywateli i
    przepuszczasz je na nieekonomiczne pierdoły. Moich pieniędzy.

    > Ty tak żyjesz ale ja bym nie dał rady. Do mojego kotła gazowego jest
    > firmowy zbiornik 120l z wężownicą.
    > Mieszkając samemu w kawalerce też tak miałem ale w swoim domu mając wannę,
    > przysznic, dwie umywalki, bidet oraz zlew w kuchni się nie da.
    > Bierze się czasem kąpiel w wannie do której trzeba wlać 100l.

    U mnie wystarczy w tym celu podkręcić temperaturę w bojlerze z 45 na 55 lub
    65. Jak dwie kąpiele to 75. Policz sobie ile ciepłej wody uzyskasz mieszając
    75 stopni 80 litrów z zimną.

    > Nie wyobrażam sobie sytuacji gdyby trzeba było czekać godzinę aż woda się
    > zagrzeje. A co dopiero gdy zjedzie się rodzina? Ostatni myje się o 1 w
    > nocy?

    Jak wyżej.

    > Opiszę to po męsku.
    > Pierdolisz jak pojebany.

    Jesteś po prostu ograniczonym prostym człowiekiem o wąskich horyzontach.

    > A czym kurwa zagrzeję w zimie w kaloryferach jak nie tym samym kotłem
    > podłączonmym do tego samego jebanego komina?

    Nie wiem czym Ty grzejesz, bo ja ostatnią zimę grzałem klimatyzacją płacąc
    około 6 do 15 groszy za kilowatogodzinę ciepła. Za wyjątkiem ok 2 tygodni,
    kiedy temperatura spadła poniżej -10 i wtedy piece akumulacyjne.

    > Nawet gdybym nie miał solarów to i tak kocioł byc musi!

    U Ciebie, ale nie u mnie.

    > Porównanie jest do sytuacji u mnie przed zamontowaniem i po zamontowaniu
    > solarów jako dodatku do czegoś z czego nie mogę zrezygnować.
    > Sąsiad nie ma solarów i jakoś też ma kocioł więc domu prywatnym jakiś
    > kocioł najczęściej jest tak czo siak.
    > Ja oraz setki tysięcy osób nie możemy zadowolić się 80 litrową bańką na
    > ścianie, bo od tego kurwa w grzejnikach się ciepło nie zrobi.
    > Czy to pojąłeś?

    Pojąłeś że można mieć inny sposób na CW i ogrzewanie?
    Albo to, że w lubuskim jest cieplej niż w Twoim zapizdowie za Bugiem?

    > Te oszczędności są potwierdzone krótkim obliczeniem z ilości prań i mycia
    > naczyń pomnożonych przez czas i zużycie ciepołej wody.
    > Daruj sobie jakiegoś Cialdiniego.

    Jakoś tych obliczeń nie widać. Obliczenia wyglądają tak, że są liczby np w
    słupkach i podsumowania.

    > Wobec swojej sytuacji tak bo mieszkasz sam w małej klitce ale nie każdy
    > tak ma.

    Po prostu policzyłem co się opłaca. Korzystam też z tego, że u mnie średnia
    temperatura jest znacznie wyższa niż w centralnej Polsce, nie wspominając o
    wschodniej. Nie muszę grzać, jak na Podhalu.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/