  • Data: 2010-06-17 09:07:59
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    news:hvco93$af5$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Napisalem Ci moje rzeczywiste dane. Czemu w kolko powtarzasz wyswiechtane
    > frazesy, skoro przedstawilem Ci przyklad w ktorym jednak sie oplaca. Marko
    > pod innym nickiem prezentowal podobne wyliczenia finalne, wiec moze
    > zrewiduj poglad o globalne nieoplacalnosci w domach jednorodzinnych.

    Przedstawiłeś przykład bez liczb.
    Ja przykład z kwotami.

    > A co ma piernik do wiatraka?
    > Przeczytales prawo malejacych przychodow i powinienes wiedziec, ze sens
    > ekonomiczny ocieplenia po wyzej pewnej grubosci ocieplenia jest
    > ekonomicznie nieuzasadnione. Skoro ma sie juz ten punkt optymalny to co
    > jeszcze chcesz docieplac?

    Np ja nie mam tej pewnej grubości i 90% domów w Polsce też nie ma.

    > I stad wniosek, ze ja moge placic wiecej?

    Stąd wniosek, że ja płacę mniej. Fakt.

    > Ciekawe czy komputery tez tak kupujesz. :-DD

    Tak. Jak się używa komputery od 20 lat i ma w sieci pod opieką kilkadziesiąt
    sztuk, to też się pewne rzeczy liczy.

    > Koszt inwestycji zwroci mi sie po paru latach, nastepne pare to
    > amortyzacyjne umozenie, tracone odsetki od kapitalu ok. 5%/rok, przy tej
    > kwocie pomijalne. Jakie jeszcze koszty determinuja oplacalnosc inwestycji
    > poza glikolem raz na trzy lata?

    Już mówiłem.
    Mój koszt krańcowy solarów, to 8000. Potencjalna oszczędność przy moim małym
    zużyciu nie zwróci mi tych 8000 przez spodziewany okres inwestycji 10 lat.
    Dodatkowo istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że solary znacznie stanieją w
    najbliższych latach. Wtedy sobie kupię. Już dziś modyfikując instalację
    wodną przygotuję ją do tego.
    Dzisiaj solary to lans, za parę lat może jednak inwestycja.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/