    From: ąćęłńóśźż <...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: elektrozawór (odcinający) wody - które warte
    Date: Thu, 10 Oct 2019 16:12:11 +0200

    Miałem takie sytuacje dwa razy, z tą samą pralką.

    Raz chyba paproch podszedł pod elektrozawór i "kropelkowało" po kuchni (tam stała
    pralka), a akurat byłem za granicą.
    Spółdzielnia zakręciła pion, ale w łazience.
    Co ciekawe, gdy wróciłem ja miałem sucho nawet w kuchni, kwestia linoleum i PCW na
    podłodze, spadków, płyt kanałowych jako stropy
    (blok z lat 60-tych), ostatnie piętro.
    U sąsiadki z dołu ponoć demolka.

    Innym razem strzelił wąż doprowadzający ciepłą (Wiatka) wodę do pralki, ułamała się
    kątowa końcówka węża (to jakieś tworzywo było,
    wąż rzemieślniczy z lat 90-tych bo oryginalny był za krótki do sięgnięcia do
    zaworów).
    Po użyciu pralki nie zakręcałem zaworów pod zlewozmywakiem (przyznać się kto zawsze
    zakręca).
    Akurat był Sylwester, ale jakoś wyjątkowo wróciłem wcześniej około 1 po północy, w
    bloku silna ekipa MPWiK i chyba jeszcze jakieś
    służby, może i chcieli wchodzić no ale przypadkowo wróciłem.
    Niezła demolkę w tej kuchni miałem, ale bardzo szybko wyschło (z węża leciała gorąca
    woda), u sąsiadki chyba ruina, do tego rozeszło
    się po kilku mieszkaniach poniżej w bok, szczęśliwie chyba wszyscy byli ubezpieczeni.
    Zastanawiałem się nad regresem do producenta węży, ale szukaj tata wariata.

    Jeszcze w innym lokalu zaczęło mocno kapać z wężyka (niemal nowego) przy kompaktowym
    WC, na szczęście był lokator, podstawił garczek
    i zadzwonił w środku nocy (a nie zakręcił zaworka przed wężykiem lub ukręciło się
    plastikowe pokrętełko - od tamtego czasu staram
    się instalować tylko z metalowymi, o co trudno).