    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: elektryczny kocioł CO przy ogrzewaniu podłogowym
    Date: Sun, 04 Dec 2011 19:57:55 +0100

    W dniu 03.12.2011 22:06, mirkra33 pisze:
    > Zastanawiam się nad ogrzewaniem domu prądem przy wodnej instalacji podłogowej.
    czyli prąd będzie grzał wodę, woda podłogę podłoga powietrze? Gdzie tu
    sens? Czy nie lepiej - prąd powietrze?
    > Dom przez najbliższe lata będzie domem sezonowym, zatem w ziemie w ciągu
    > tygodnia jedynie utrzymywanie minimalnej temperatury.
    ale to nie bardzo ma sens. albo grzejesz albo nie. Tzn Ty wybierasz, ale
    ekonomiczne to nie jest.

    > Planuję system uruchamiać
    > sms-em np. dzień przed przyjazdem i doprowadzać temperaturę do "przyjemnej".

    to postaw parę grzejników olejowych - wystarczy.

    > Oczywiście do całego systemu podłączyć płaszcz wodny kominka i podczas pobytu
    > ogrzewać drewnem. Dodatkowo chciałbym, żeby kocioł ogrzewał wodę użytkową. Dom
    > będzie miał ok. 120 m2 (parter + poddasze użytkowe, bez podpiwniczenia)
    > murowany, dobrze ocieplony.
    Masz już ten system czy go planujesz? Planuj tak aby było tanio. czyli
    ogrzewaj tym kominkiem jak tam chcesz, ale odradzam montowanie do tego
    systemu grzałek elektrycznych, chyba że ekonomia Ci wisi i powiewa.

    inaczej: czas ogrzania mojej łazienki farelką to 15 minut. czas
    podgrzania tej samej łazienki podłogówką..... po godzine podłoga robi
    się ciepła, a łazienki wcale nie ogrzeje. Tak czy siak ciepło magazynuje
    i rozprowadza podłoga - a płacić słono trzeba.
    ToMasz