    From: "wowa" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: fotki rozdzielni
    Date: Thu, 10 Sep 2009 00:49:48 +0200

    Użytkownik "qaz" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h887j9$190$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > No właśnie - poskręcać. Do szafki mam doprowadzone tyle przewodów ile ma
    > być odrębnych (na własnych bezpiecznikach) obwodów, obciążenie
    > poszczególnych faz, priorytety, możliwość sterowania grupami (np. tylko w
    > drugiej taryfie) mam na miarę rozpisane. Chodzi mi o fizyczną realizację:
    > gdzie wyłącznik główny, przepięciówka, różnicówka, jak korzystać z szyn
    > (żółtozielonej i niebieskiej) - u mnie umieszczonych u góry szafki,

    Taaa... Chcesz zrobić sam? Masz kogoś kto to sprawdzi? Masz projekt, czy
    będzie to projekt powykonawczy? :) Powiem Ci jak robię. Daję do zrobienia
    znajomemu elektrykowi :) Dobrze, projekt jest mój i instalacja na obiekcie
    moja. Rozmieszczenie aparatów jest dowolne, ale trzeba się trzymać jakiejś
    swojej logiki. Zgrupować aparaty jednego obwodu koło siebie, np. piętro -
    różnicówka, bezpieczniki gniazd, bezp. oświetlenia. To ma być logiczne dla
    Ciebie, oczywiście po tygodniu logike będziesz wspierał wykonanym opisem :)
    Ja może przesadzam, ale stosuję łączówki zaciskowe. Wszystkie kable dochodzą
    tylko do listwy łączówek i nie plątają się po całej rozdzielni. Do szyny ż/z
    doprowadzasz wszystkie kable o takim kolorze, do niebieskiej podchodzisz
    ostrożnie. Nie możesz pomieszać N z przed i zza różnicówki. Masz jakieś duże
    urządzenia odbiorcze? Kuchnia, piece, podgrzewany basen? W takim przypadku
    robisz bilans mocy, sprawdzasz co może być naraz włączone i to można
    podzielić na fazy, reszta domowych urządzeń ma znikome znaczenie. Grzebień
    traktujesz jak kabelek, łączysz nim rząd bezpieczników (mają specjalną
    szczelinę na niego). I powiem Ci, rozdzielnia ładnie zrobiona, przemyślana,
    kable ułożone, pospinane (są specjalne korytka "grzebieniowe" do
    rozdzielni") lepiej działa :) Do szycia kup linkę i tuleje zaciskowe, robi
    się łatwiej i ładniej wychodzi. Sugeruję nie mniej jak 2.5mm2, nie wypada z
    zacisków aparatów.

    jak doprowadzać N do
    > modułów wymagających zasilania (automat schodowy, przekaźniki
    > priorytetowe),

    Tego nie rozumiem, Bierzesz kabelek i łączysz N z modułem

    > co i jak i w którym miejscu sygnalizować (lampki), jak efektywnie
    > korzystać

    W zasadzie przydatna jest sygnalizacja zasilania rozdzielni. Hebelek jak
    wyleci to widać.
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!