  • Data: 2016-12-20 20:41:59
    Temat: Re: fotowoltaika - jakie realne uzyski?
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    [...]
    > te dotacje to itak są jak na razie patykiem na wodzie pisane, na razie
    > zbierają chętnych a roztrzygnięcia będą końcem 2017r, więc trochę wody
    > upłynie.

    U nas w gminie w zeszłym roku poinstalowano kilkadziesiąt instalacji.
    Wszystkie równe 2kWp. Mieszkańcy płacili 1000zł, gwarancja 10 lat, po
    tym okresie przechodzi na własność mieszkańca.
    W tym roku zbierają wnioski na instalacje. Od 2 do 5kWp, wkład
    mieszkańca ma wynosić 15% całkowitego kosztu. Szacunkowo 1kWp ma
    kosztowac 6-7k zł.

    Przy założeniu, że będę miał 5kWp, roczna produkcja na 1kWp wyjdzie
    500kWh (czyli 2500kw rocznie dla instalacji) 30% wyprodukowanej energii
    spożytkuje od razu, resztę odbiorę od energetyki 0,8kWh za każdy 1kWh,
    przy cenie 0,55zł za kWh i opłacie instalacyjnej 6000zł, to wychodzi mi,
    że zwróci mi się to po 3 latach.