    From: "yoozeph" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: geodeta
    Date: Fri, 5 Feb 2010 13:46:36 +0100

    news:hkgru3$49u$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hkgqau$mj0$1@news.onet.pl...
    >
    > To sporo poszły ceny do góry. W 2006r płaciłem 300zł za inwentaryzację
    > dom i przyłącza i szambo.
    >
    > Marek

    Nie pomyliłeś się?? 300zł może kosztować pojedyncze przyłącze, a to i tak
    tanio.

    Samo zgłoszenie do ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej to
    opłata około 100zł (rozporządzenie w sprawie opłat za czynności geodezyjne i
    kartograficzne....), kartowanie (kreślenie) mapy jeśli geodeta nie potrafi
    lub zwyczajnie nie lubi to 50-100zł za taką robote. Pomiar robią dwie osoby
    (kiedyś nawet cztery).

    Większość geodetów nawet jak klient nie potrzebuje FV to wystawia rachunek
    na mniejsza kwote, od którego musi zapłacić podatek dochodowy i vat (taki
    dupochron dla fiskusa). Oczywiście możliwości i podejść tyle co ludzi.
    Dlatego jako geodeta jestem zaskoczony taką ceną za ten rodzaj roboty.

    Jeśli faktycznie tyle zapłaciłeś, a dokumenty pozwoliły na odbiór budynku w
    nadzorze i jego ujawnienie w KW to znalazłeś geodetę, którego możesz śmiało
    polecać znajomym.

    Wracając do sedna, na Dolnym Śląsku koszt inwentaryzacji budynku wraz z
    przyłączami to 800-1200zł.

    --
    Tomasz (geodeta)