    From: b...@k...math.uni.lodz.pl
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: gmina sprzedała drogę
    Date: Fri, 15 Jul 2011 16:28:49 +0000 (UTC)

    JaTy z SKMK pisze:

    > No i to jest prawda, że mu się wydawało. Jest to efekt dokonywania "na
    > siłę" podziałów na terenach rolnych. A budować zawsze można było tylko
    > wtedy gdy nieruchomość zabudowywana miała dostęp do drogi publicznej.
    > Gdyby ta droga nawet była własnością gminy to jeszcze nie oznacza, że
    > jest drogą publiczną - raczej była to droga polno-leśna i jeśli w 1990
    > roku należała do Lasów Państwowych to gmina nie nie stała się
    > właścicielem.

    > Jeśli dostęp do drogi publicznej jest tylko jedynym warunkiem
    > umożliwiającym zabudowę to trzeba "sobie załatwić" tę służebność

> [...]

    Sprawa jest troszkę bardziej skomplikowana niż się początkowo myślałem:
    problemem jest czy ta droga kiedykolwiek była drogą publiczną?

    Droga jako droga publiczna pojawia się w wielu dokumentach wydanych
    kiedyś, m.in. przez Geodezję, ale ta sama geodezja twierdzi dziś
    "działki 272 nie ma i nigdy nie było".

    Dokumenty i poszlaki:
    * Droga ta była ujawniona jako droga publiczna w ewidencji gruntów w 1965
    roku i udokumentowana również na mapach glebowo rolniczych w 1967 roku
    (nr. akt B-14/18/67 przechowywanych w Wojewódzkim Biurze Geodezji w
    Łodzi)

    * w przeszłości bez zastrzeżeń wydawano pozwolenia na budowę na działkach przyległych

    * W roku 2002 uchwałą Rady Gminy Nr 199/XXXV/02 z dnia 21.03.2002 roku
    nadano tej drodze status drogi gminnej numerze ewidencyjnym 104238

    * W zbiorach załączników do ksiąg wieczystych przypisanych sąsiednim działkom
    oraz w posiadanej przez nas dokumentacji geodezyjnej działka drogowa nr
    272, stanowi pas (miedzę) o szerokości 12,5 metra pomiędzy działkami a
    działkami leśnymi. Zebrano dokumentację geodezyjną i dokumenty
    potwierdzające istnienie drogi publicznej graniczącej z naszymi
    działkami od roku 1965, a więc od momentu założenia ewidencji gruntów
    na tym terenie (nr. akt B-14/18/67 przechowywanych w Wojewódzkim
    Biurze Geodezji w Łodzi).

    * Kolejne dokumenty ujawniające już działkę drogowa nr 272 to L.dz.ewid:
    433/83 z 22.IX.1983r wydany przez Wojewódzkie Biuro Geodezji i Terenów Rolnych w
    Płocku rejonowy Odział w Łęczycy.

    * Inne dokumenty geodezyjne
    potwierdzające istnienie działki 272 jako drogi publicznej to: L.dz.ewid
    485/87 z dnia 12.XI.1987;

    * kolejny 476/89 z 20.IV.1989 r i bardzo ciekawy
    wystawiony przez WODGiK w Płocku filia w Łęczycy D.Z 573/97 nr. Ew
    61621-34 z 18.VIII.1997 roku. Ciekawy, bo opisujący granicę działek
    mieszkańców jako zachodni brzeg drogi - działki drogowej nr 272 o
    szerokości 12,5 m i podpisany przez osobę, która pełni dziś dwie
    fukcje: Geodety Powiatowego i Kierownika PODGiK w Łęczycy (czyli
    podobno kontrolowana jest przez samą siebie)

    * Kolejny dokument opisuje działkę drogową nr 272 jako drogę publiczną
    L.dz.ewid. 251/87 z 29.V.1987 roku wystawiony przez Urząd Wojewódzki w
    Płocku, Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami, Wojewódzki Ośrodek
    Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Płocku, Filia w Łęczycy

    * W/g danych otrzymanych z Sądu Rejonowego w Łęczycy, IV Wydział Ksiąg
    Wieczystych. ul. M. Konopnickiej 16, działki nasze po dzień dzisiejszy
    graniczą z działką drogową nr 272 (czyli publiczną drogą będącą w
    ewidencji Gminy Piątek pod numerem 104238).

    Tego typu dokumentów można zdobyć więcej gdyż praktycznie każdy
    właściciel ziemi przy działce drogowej 272 je posiada.

    PODGiK w Łęczycy na pytanie na jakiej podstawie wykreślono działkę nr
    272 z map geodezyjnych odpowiada: ,,działki 272 nie ma i nigdy nie było".
    Przez ponad 20 lat wydawane były przez ,,Geodezję" w Łęczycy mapki w
    działką drogową nr 272 jako drogą publiczną.

    Obecnie drogi ani działki 272 nie ma:
    http://tiny.pl/hfv3f

    Mieszkańcy starają się zainteresować sprawą media, zaczynając od
    lokalnych:
    http://www.gazetalokalna.com/zasoby/pierwsze_strony/
    92cb750d29080e7f546f4d1a2678060f_d.jpg

    bajcik