    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: gruntowanie tynków
    Date: Mon, 1 Feb 2016 23:34:12 +0100

    MK pisze:

    > Jeśli potrafi zablokować róż to jest niezbędny. Dawniejszymi czasy do
    > tego celu używałem farby ftalowej i dopiero na to emulsja. Pominięcie
    > przez jednego znajomego etapu emulsji zaskutkowało 10 krotnym malowaniem.

    Tu zabrakło najistotniejszej informacji -- co za jeden, ten róż, jaka
    to farba. Bo jeśli klejowa lub cóś takiego, to nawet po dokładnym
    umyciu warstwa separująca jest wysoce pożądana. Jeśli on też emulsyjny,
    to unigrunt na wiele się nie zda. Wspomniany unigrunt, to po prostu
    rodzaj bezbarwnej farby akrylowej. A te mają to do siebie, że choć
    są rozcieńczane wodą, to po wyschnięciu tworzą nierozpuszczalną
    i nieprzepuszczalną powłokę.

    > Proponuję zrobić próbę w jakimś mniej widocznym kącie.

    Dlaczego w kącie? Jeśli już, to najlepiej w widocznym miejscu, by łatwo
    dało się ocenić, jak która powłoka kryje.

    Jarek

    --
    -- Kupiliśmy z mężem nowy samochód.
    -- O, a jaki?