  • Data: 2009-03-10 06:53:12
    Temat: Re: grzyb na ścianie
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał

    > Serio? Grzyb jaki tworzy sie na scianach napewno moze powodowac alergie i
    > jakies astmatyczne sprawy, bodajze tylko jeden jest rakotworczy ale rzadko
    > wystepuje, natomiast o tym zeby powodowal bialaczke to nie slyszalem...

    Cytat z jakiegos artykulu:

    "Zapoczątkowane jeszcze przez Juliana Aleksandrowicza i Bolesława Smyka
    badania w 1970 i 1971 r. wykazały, że u osób które zmarły na białaczkę w ich
    mieszkaniach tzw. "domach białaczkowych" stwierdzono występowanie dużych
    ilości właśnie grzybów toksynotwórczych, a zwłaszcza najgroźniejszego z tej
    grupy grzyba, jakim okazał się Aspergillus flavus. "

    Prywatnie, moja znajoma zmarla na bialaczke w 5 lat po zamieszkaniu w
    zagrzybionym domu.

    --
    Tomasz