    From: "JK" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: hydrofor - czy to jest ok?
    Date: Thu, 24 Mar 2016 17:05:54 +0100

    Użytkownik "abn140" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:nd12e5$4df$1@dont-email.me...

    > cisnienie mierzone pompka jest ok 2 w tym gumowym zbiorniku.
    > jednak obawiam sie ze jest padniety bo z wentyla leci woda.
    > jak nic padniety 'kondon' - tak mi sie wydawalo, ale hydrofor
    > chodzi juz w ten sposob pare lat. poza faktem ze co 25 litrow sie odpala to
    > nic z nim sie nie dzieje.
    > sprawa sie nie pogarsza. Czy przy rozszczelnionej gumie nie byloby tak ze
    > odpalalby sie doslownie co szklanka wody?
    > i dlatego pytam czy taka 'wydajnosc' jest ok.
    > Co do peknietej gumy - czy dobijanie co jakis czas powietrza - nawet jak
    > jest dzura - nie zalatwi sprawy do czasu wymiany?
> [...]
    ======================
    Przy pękniętej membranie (bo tak to się nazywa) zrobił się automatycznie zbiornik
    hydroforowy starego typu - z otwartą poduszką powietrzną. Oczywiście może tak chodzić
    do naprawy, ale najprawdopodobiej jest za niskie ciśnienie poduszki powietrzej (tej,
    która się utyworzyła nad lustrem wody) i dlatego tak często się włącza.
    Jej prawidłowe uzupełnienie jest jednak trochę bardziej skomplikowane. Jeśli nie chce
    Ci się walczyć to wystarczy trochę na czuja dobić ciśnienie.
    Nawiasem mówiąc głównym celem przepony w zbiorniku hydroforowym jest brak ubytków
    powietrza. Co ma miejsce przy poduszcze otwartej - powietrze pod ciśnieniem stopniono
    rozpuszcza się w wodzie. Ot i cała różnica.
    JK