    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: imigranci
    Date: Mon, 21 Sep 2015 12:06:08 +0200
    <a...@g...com>
    <mss67c$972$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <msu1k8$mf6$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <msudat$fl7$1@node2.news.atman.pl> <mtnead$lg2$1@node1.news.atman.pl>
    <mtogbh$mp3$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>

    dyskusyjnych:e513d7e2-7001-4802-98e8-f565ca9323ed@go
    oglegroups.com...

    > to jest argument? Przyjmij do wiadomosci ze w tym kraju są inne szkoły niz
    > u ciebie i to raczej ty jestes wyjątkiem, sa biedniejsi rodzice ktorych
    > nie stac
    > na wozenie dzieci dalej.

    Przyjmij do wiadomości że są inne przedszkola niż u Ciebie i to raczej Ty
    jesteś wyjątkiem, są biedniejsi rodzice których nie stać na wożenie dzieci
    dalej.

    Skoro jakaś jedna zła szkoła może być argumentem przeciw szkole to i jedno
    złe przedszkole może być argumentem przeciw przedszkolom.

    Przy czym najczęściej łatwiej znaleźć inną szkołę niż inne przedszkole - bo
    szkół jest więcej i są gęściej (w szczególności po wsiach).

    Ale to NIE jest argument! Jakiś zły nauczyciel NIE jest argumentem przeciw
    szkole w ogólności tak samo jak zła przedszkolanka NIE jest argumentem
    przeciw przedszkolu w ogólności.

    > a jak sie wybiera szkołe gdy gmina ma tylko jedną?

    Tak samo jak przedszkole gdy jest tylko jedno.

    > Albo gdy nie ma wolnych miejsc - obowiazuje rejonizacja i pierwszenstwo
    > maja dzieciaki z rejonu.

    Popatrz to jak w przedszkolach - tyle że szkoła gwarantuje że któraś Twoje
    dziecko przyjmie a przedszkola możesz nie dostać żadnego.

    > Zresztą to jest odwrócenie problemu i zagladanie od dupy strony - to
    > szkoła, KAZDA ma byc sensowna

    O nareszcie!

    > i nie musiec bohatersko zmagac sie z problemami które stwarza władza.

    > A niby jak my mamy tego dopilnowac?

    Nie, no bez jaj - Ty i takie pytania?

    Szkołami zarządzają gminy - władze gminy wybierają mieszkańcy.

    > Bogatsza gmina da sobie rade, biedniejsza nie -i my nic z tym nie zrobimy.

    Ty poważnie łykasz takie teksty że jakiejś gminy "nie stać" na zakup dywanu
    i kilku szafek?

    > Czego panstwo sie nie dotknie to spitoli (na tym zresztą polega panstwo w
    > ruinie, nie polska, ale wlasnie panstwo).
    > A to sobie wymysli kolejną reformę egzaminów na prawo jazdy, a to sprzeda
    > strategicznie wazną spółke kolejową itd
    > Jesli ktos ma wiedze o sensownym pomyśle i sensownym go wdrożeniu w
    > wykonaniu PO uprzejmie prosze o informację - jakos mi umknelo.

    Coś dzisiaj jesteś nie w formie :-)
    Skoro już wspominasz o egzaminach na prawko - Teza jakoby nic nie robienie
    i tolerowani patologii (a to zrobił PiS) było lepsze niż próby jej
    zwalczania (co robiło PO) jest nie do obrony :-)

    > Wiec my mamy owszem mozliwosc zmiany - ale wyłącznie goniąć tą bandę dekli
    > w nadchodzących wyborach. Ergi - zdradz swoje preferencje wyborcze :)

    Moje poglądy są jasne: liberalizm w gospodarce i konserwatyzm w obyczajach.
    Ot taka prawie chadecja tyle że bez "chrześcijaństwa" :-)

    Jak dotąd przez 25 lat nie miałem swojego reprezentanta w sejmie to i pewnie
    teraz nikt taki się nie pojawi. Najbliżej mi było do rządów Buzka, ale mimo,
    że sporo zreformował to jednak związkowcy go mocno blokowali.

    A w nadchodzących wyborach jeszcze nie wiem na kogo zagłosuję. Poczekam aż
    pojawią się konkretne nazwiska, konkretne programy i konkretne wypowiedzi.
    Pewnie jak zwykle przyjdzie mi głosować na jakieś mniejsze zło, ale jakie
    ono będzie miało imię tego jeszcze nie wiem.

    Pozdrawiam
    Ergie