    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: imigranci
    Date: Tue, 29 Sep 2015 15:09:16 +0200
    <f...@g...com>
    <muc86m$dsr$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <mucav9$4fe$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <mudh1c$lno$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <mudkd4$osm$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <mudtau$mp7$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>

    W dniu 2015-09-29 o 13:56, Budyń pisze:

    > jasne ze tak - dwie sprawy:
    > Ludzi których zycie jest zagrozone trzeba ratowac

    Zamykajac granice i czekac az sie potopia? W wiekszosci to tacy sami
    ludzie jak my. Mieli prace, dom. Wyobraz sobie siebie w takiej sytacji w
    jakiej sa oni, ze to Twoje dziecko wyrzuca morze na plaze. Nawet gdyby
    to byli uposledzeni ludzie postepujacy irracjonalnie. Co czujesz kiedy
    to widzisz?

    > a poniewaz nie zyjemy w dziczy to powinnismy czynic naciski na wladze aby
    zapobiegac takim zdarzeniom. Mozna fizycznie pomagac zagrozonym ale istotne sa
    naciski polityczne by likwidowac zródła zła.

    Jestem za, tylko to swera zyczen poki co.

    > A jako katolikom pozostaje nam oczywiscie modlitwa, i tej drogi tez trzeba nie
    zaniedbywac.

    Za kadym razem jak cos takiego slysze to mysle sobie, ze to bardzo
    wygodne. Pomodlic sie a dalej niech sie dzieje co chce. Chrescijanin
    spelnil swoja powinnosc. Ja mysle, ze czlowiek rozliczany bedzie z
    czynow a nie z ilosci godzin przed oltarzem. Innymi slowy chcesz cedzic
    uciekinierow, a na dobry nastroj proponujesz modlitwe. Oczywiscie nie
    umniejszam tu roli samej modlitwy, ale moim zdaniem jako uzupelnienie
    czynow a nie zamiast.

    > dwa: politpoprawne lamingoza bedzie ci pisac
    >
    > nie wiem jak z tym walczyc - bo dopiero jak otworzymy oczy na roznice bedziemy
    wiedziac na co sie decydujemy przyjmujac islamistów. Czy mordercy (w imie religii
    tez) są gorsi -no przeciez są. Ale spróbuj to głosno powiedziec...

    Znaczy tak..
    Ergie to ciekawy typ. Ma badzo duzo czasu i nude zabija w sieci
    udowadniajac sobie empirycznie wszystko co sie da, co zwykli ludzie
    pomijaja, bo maja ciekawszsze zajecia. Pisuje madrze i pisuje glupio.
    Jak kazdy. Mnie ignoruje, wiec tez nie czytam jak mi sie nie nawinie z
    kolejna durnota. Udalo nam sie dyskutowac kilka razy, ale po teoriach
    jakoby okap zaciagal smrod z kanalizacji przez nieszczelne polaczenia
    rur kanalizacyjnych po prostu braklo mi cierpliwosci. Im dalej w las tym
    bylo tylko gorzej, wiec towarzystwa nie zaluje. Za to jestem pelen
    podziwu dla Was obu, ze prowadzicie dlugawe rozmowy publiczne kiedy nikt
    juz nie slucha. :-) W powyzszym nie bardzo wiem o co chodzi, bo to tylko
    kontekst, ale ogolnie jesli chodzi o Ergiego, wiele mnie nie zdziwi.

    Pozdro.. TK