  • Data: 2010-12-26 00:53:05
    Temat: Re: instalacja elektrycna
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.12.2010 14:46, bulba008 pisze:
    > Pytania:
    > czy robic juz teraz rozkladanie kabli instalacji elekte, anten,
    > komputerowej, a samo zlaczenie w skrzynce rowno z oknami

    "Teraz" w sensie "o tej porze roku", czy może coś innego masz na myśli?

    > czy takie kable na scianach kradną

    Wiesz, zdarzały się sytuacje, że nie tylko dom jednorodzinny, ale całą
    wielką hutę ukradziono ;->

    Albo popadasz w paranoję, albo budujesz się w bardzo parszywej okolicy i
    gdyby nie to, że jesteś już na etapie instalacji, to doradzałbym zmianę
    miejsca budowy.

    > jaka musi byc odleglosc gniazda od podlogi?

    > Chce zrobic uklad gwiazdy dla wszystkich punktow elektrycznych, czy to
    > dobry pomysl.

    Bardzo dobry. Wręcz zbyt dobry. Albo inaczej mówiąc: totalny "overkill" ;->

    O ile nie planujesz stałego maksymalnego obciążenia każdego punktu - po
    cholerę?

    > Czy dla pozniejszych tynkow maszynowych wstawiac kable w bruzdy i czym
    > mocowac do suporeksu, momentami betonu.

    Unikam babrania się w betonowym błocie, więc nie interesowałem się
    tematem ;)

    > Isc kablami gora, czy dolem?

    Spytaj specjalisty od feng-shui ;)

    > pozdr
    >
    > PS
    >
    > Moglby mi ktos podeslac na prv kilka rad. Osatecznego zlaczenia i
    > odbioru i tak wykona elektryk i moze nie warto babrac sie samemu w to
    > rozkladanie. Ile moge zaoszczedzic?

    Zależy co umiesz, jak cenisz swój czas itepe.

    Możesz nawet w rezultacie wydać więcej ;->