  • Data: 2012-05-10 22:55:31
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    news:4fac1e57$1$1314$65785112@news.neostrada.pl...

    > W moim wątku, gdzie zadałem pytanie jaki palni gazowy kupić, ty wciąłeś
    > się i zacząłeś pouczać żeby nie kupować bo to robota dla fachowca takiego
    > jak ty, że do tego trzeba mieć uprawnienia bo mi nikt butli nie sprzeda a
    > jak się nie ma uprawnień to można wybuch jądrowy spowodować tlenem i
    > podobne brednie pisałeś, objawiłeś się wtedy jako uprawniony z
    > certyfikatami spawacz gazowy z ponad 10cioletnim stażem zawodowym, co
    > teraz się będziesz wypierał?

    Kłamiesz.

    > To nie ja twierdziłem że jest taki obowiązek, więc jeśli ty coś takiego
    > twierdzisz to to udowodnij, zacytuj taki obowiązek, przecież skoro masz te
    > uprawnienia to chyba żaden problem?

    Szukaj. Szukając samemu człowiek najlepiej się uczy. Niestety muszę Cię
    zmartwić - będziesz miał dość dużo do czytania: kilka ustaw, rozporzadzenia
    ministrów, normy (przynajmniej jedną) oraz zalecenia producentów. Niestety
    nigdzie nie jest napisane wprost, że jest taki obowiazek, ale jeden dokument
    powołuje się na inny, a ten z kolei na jeszcze inny, a tamten jeszcze z
    kolei decyduje, że kto inny o tym decyduje. W efekcie tego wszystkiego jest
    zalecenie, które staje się obowiązkiem kontroli metrologicznej przyrządów do
    pomiarów ochronnych raz do roku, a dokładniej nie rzadziej niż co 13
    miesięcy.
    Życzę miłego szukania. Już i tak zbyt dużo Ci zdradziłem. :)