  • Data: 2010-07-21 08:33:06
    Temat: Re: instalacja elektryczna (uziom) - pytań kilka
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    g-jaro pisze:
    > Dzień dobry,
    >
    > Potrzebuję się trochę douczyć przed kolejnymi rozmowami z ekipami od
    > elektryki. Wiekszość znich zupełnie nie wspomina o sprawach o których mówi
    > "internet", chodzą na skróty ("tak będzie dobrze"), a na koniec roboty okazuje
    > się , że to była fucha (pomimo , ze samochód energetyki sie pojawia).

    U mnie chłopaki od instalacji elektrycznej wypuścili ten żółto zielony
    przewód w postaci linki i powiedzieli, że mimo, że w skrzynce głównej
    jest uziemienie, warto podpiąć dodatkowo ten kabel do szpili wbitej w
    ziemię. Potem przyszedł facet z energetyki i powiedział, że spokojnie
    można wkopać z 5 m bednarki w ziemię na głębokość jakichś pół metra i to
    powinno wystarczyć - grunty ciężkie, gliniaste. Tak też zrobiłem.
    Zakopałem 5 m bednarki i wystawiłem jej koniec, żeby przymocować do
    niego przewód żółto zielony od uziemienia instalacji.

    Nie wiem, w końcu, czy to jest dobrze, ale chyba źle nie jest :-).

    Dodatkowo - nie mam bednarki przy fundamentach - myślę o ułożeniu
    bednarki w dalszej odległości od budynku - jakieś 1,5 - 2,5 m na
    głębokość z metra i zrobienie tzw uziemienia otokowego, czy jak tam to
    się zwie. Do tego chciałbym podpiąć instalację odgromową. Czy jak wkopię
    taką bednarkę po dwóch stronach budynku - łącznie dwa razy po
    dwadzieścia metrów właśńie na głębokość ok 1 m i w odległości jakieś 1,5
    - 2 m od budynku, to wystarczy dla odgromówki? Czy trzeba koniecznie
    bednarką otoczyć cały dom?

    pozdr.
    robercik-us