  • Data: 2009-11-16 10:30:12
    Temat: Re: jak gustownie wzmocnic półke wiszącą ?
    Od: ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    >Mam kilka półek w pokoju, mocowane są na trzy haki w kolkach "10".
    >Niestety mur z cegly w mieszkaniu z lat 60tych jest dosc kruchy i
    >słaby dlatego boje sie że po zapchaniu półek ksiązkami (takie jest ich
    >przeznaczenie) grawitacja moze wyrwać półke wraz z kołkami i kawałkiem
    >muru. Myslalem o wzmocnieniu tych połek jakims kontownikiem od spodu,
    >ale czyms ładnym a nie kawalkiem cynkowanej blachy. Sprzedaje sie cos
    >takiego w ogole? Najlepszy bylby kontownik na ktory nakladaloby sie
    >jakas obudowe zaslaniającą całość mocowania i śrub. Jakies inne
    >pomysly?

    Ja w podobnym przypadku zastosowałem troche dziwaczne rozwiązanie - ale mnie się
    podoba. Mianowicie
    nad półką w suficie wkleiłem (klej do kotew patex) dwa solidne haki - na tych hakach
    wisi ładny
    ocynkowany łańcuch a na nim trzyma sie większość ciężaru półki. Kołki w ścianie
    zapobiegają tylko
    'kolebaniu' się półki na boki.

    pozdrawiam
    Jacek