  • Data: 2011-08-31 13:50:11
    Temat: Re: jak rozplanować gniazda elektr.?
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Aug 31, 12:00 pm, shaman <g...@m...pl> wrote:
    > Czy jest jakiś algorytm optymalnego rozłożenia gniazdek elektrycznych
    > w pomieszczeniach? W projekcie mam taki minimalizm, że nawet bardzo
    > oszczędny by dołożył. Ale nie chcę tez przesadzić.
    >
    > Myślę, żeby kierować się takimi zasadami:
    > 1. w pokojach podwójne gniazdko w każdym narożniku
    > 2. dodatkowo gniazdko jeśli ściana dłuższa niż X (ile wynosi X?)
    > 3. w łazience wystarczy jedno podwójne IP44
    > 4. w kuchni (na planie U) przy końcach blatu + w narożnikach
    > 5. wiatrołap, hall, przy schodach - po jednym podwójnym
    >
    > Coś dołożyć, coś skreślić, coś zmienić?
> [...]
    To i ja sie wypowiem.
    Popieram stwierdzenie ze lepiej wiedziec co gdzie bedzie zeby lepiej
    zaplanowac gdzie umiescic gniazdka.
    Bo czesto jest tak ze po wstawieniu mebli z gigantycznej ilosci 15
    gniazdek w kuchni nagle robi sie 2 szt wolnych po podpieciu lodowki i
    mikrofali...

    Ale u siebie zrobilem plan:
    W kazdym rogu pomieszczenia puszka na 4 segmenty.
    Przy wejsciu jeden segment zjada wlacznik swiatla a reszte obsadzaja:
    Jedno gniazdko z bolcem, jedno bez i jedno z tymi waskimi gniazdami.
    Tam gdzie nie ma przelacznika dodatkowe gniazdo dalem z bolcem.
    W rezultacie w pomieszczeniu jest 23 gniazda. Narazie nie musze uzywac
    rozdzielaczy.

    Dobrze wiedziec gdzie stoi tv, konsola czy komp. Tam warto dac nawet
    wiecej gniazd ale jedno pod drugim.

    W lazience potrzeba przynajmniej pralki i suszarki. Czyli 2 gniazda to
    minimum. Ja bym dolozyl jeszcze 2 lub 4 (u siebie mam wlasnie 6 sztuk)
    bo i radyjko sie przyda i jakis mordownik na komary czy elektryczny
    zapachownik.