  • Data: 2011-08-31 22:40:38
    Temat: Re: jak rozplanować gniazda elektr.?
    Od: shaman <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Wrz, 00:06, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:
    > Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w
    wiadomościnews:6c074e90-8c40-411e-9ec4-9f472ff21798@
    d18g2000yqm.googlegroups.com...

    > A i jeszcze jedno - koledzy tu piszą o tym, że tam gdzie komputery - pincet
    > gniazdek. A tam, gdzie sprzęt AV - drugie pincet gniazdek. Moja propozycja
    > jest przeciwna - jedno, może dwa podwójne gniazdka. I za zaoszczdzone
    > pieniądze dobra listwa zasilająca z zabezpieczeniami p/przepięciowymi.
    > Zdrowiej dla sprzętu będzie i bardziej elegancko.

    Tak to prawda.. nie ma sensu przedłużać plątaniny kabli aż do baterii
    gniazdek. Obecnie mam na szafce rtv 5 urządzeń zasilanych listwą (w
    zasadzie samoróbką). Plątanina kabli ukryła się za amplitunerem i DVD.
    Gdybym miał odrobinę wolnego czasu to jeszcze poobcinałbym przewody
    zasilające do minimalnych wymaganych długości. A w nast. kroku jeszcze
    połączyłbym zasilanie DVD i amplitunera (jeden kabelek i na samym
    końcu rozgałęzienie na2 wtyczki tzw. "ósemki"). Przy normalnej
    drewnianej szafce coś takiego nie ma sensu, ale przy szklanej szafce
    bez specjalnych systemowo ukrytych doprowadzeń gra zaczyna być warta
    świeczki.

    Co do oddzielnego gniazdka przy schodach.. hall jest w kształcie L -
    klatka schodowa jest za zakrętem. Jest tam też wejście do pokoju
    gościnnego i naprzeciwległej mu łazieneczki. Jeśli tam gdzieś nie dam
    gniazdka to na pewno będzie potrzebne :) Dobrym sposobem są opisane
    tu wcześniej gniazdka "cichociemne" :) Chyba tego spróbuję - puszka
    przelotowa z przygotowanym odpowiednio przewodem. W kuchni na 100%
    będzie taki peszel jak u Ciebie - przyznam Jarku, że wiele Twoich
    pomysłów sobie zapisałem :) Nawet specjalnie w tym celu zaprzyjaźniłem
    się z mapami myśli (używam FreeMind) :)

    --
    PZDR
    Shaman