    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak ustabilizować panele podłogowe
    Date: Tue, 9 Sep 2014 09:49:19 +0200

    dyskusyjnych:lukvlq$23n$...@d...me...

    > Będę robił kolejny raz panele na starej drewnianej podłodze. Pierwszy raz
    > mi całkiem całkiem wyszło, nawet z ogrzewaniem podłogowym, ale ja, jak
    > dobrze się przyjże to widzę jak panele pracują miejscowo. jak się uginają.
    > pod nimi jest podkład pod panele ze styroduru, XPS, takiego baaardzo
    > mocnego styropianu. niestety jak stanie się nogą z krzesła na łączenie
    > paneli to widać jak się uginają. Czyli łączenia są słabym punktem.
    > chciałbym je wyeliminować.

    Podstawowe pytanie uginają się bo się strop ugina, czy dlatego że podłoga z
    desek jest nierówna?

    Jeśli to pierwsze to nic nie poradzisz. Panele 10mm pożyją trochę dłużej
    niż 8mm ale w jednych i drugich za jakiś czas mogą się powyłamywać pióra.

    Jeśli panele się uginają bo są lokalne nierówności to zmień podkład bo
    użyłeś najgorszego :-) Sztywny podkład (a takim jest XPS) nadaje się tylko
    na idealnie równe podłoże. A ty potrzebujesz czegoś co wypełni doliny a
    zgniecie się na górkach. Jest taki podkład który popularnie nazywa się
    "prasowana trawa" z czego jest robiony nie mam pojęcia, ale fachowcy tak na
    niego wołają. Inna możliwość to pianomat - on całkiem uginania nie
    zniweluje, ale sprawi że nie będzie takie punktowe, więc może pióra pożyją
    trochę dłużej.

    Pozdrawiam
    Ergie