    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak ustabilizować panele podłogowe
    Date: Thu, 11 Sep 2014 13:37:29 +0200

    dyskusyjnych:lunl3v$kcs$...@d...me...

    > podłogę wyrównam. nie wiem jeszcze jak, ale raczej keramzyt plus troszkę
    > zaprawy, albo osb. chciałbym jednak aby podłoga miała izolacje cieplną i
    > chociaż trochę akustyczną.

    Jak wyrównasz to możesz dać pod panele ten styropian tyle że to poprawi
    izolacyjność cieplną ale pogorszy akustykę.

    > wezmę więc 10mm. czy sklejanie paneli do siebie pomoże?

    Nie mam pojęcia. Widzę plusy i minusy: z jednej strony rozłoży to siły
    działające punktowo na większą powierzchnię, ale z drugiej usztywni pióro we
    wpuście.
    Ale jeśli jak wyżej napisałeś wyrównasz podłoże to panelom nic się nie
    powinno stać i będą leżały aż się znudzą.

    > w założeniach, przed XPSem podłoga będzie równa. jednak jak dlamnie xps
    > jest dalej nie wystarczająco punktowo twardy. ja wiem że jak postawię na
    > metrze kwadratowym 1000kg - to będzie pikuś. gorzej, że łóżko ma 4 nogi
    > wielości szklanki, a przenosi 200kg.

    A ile przenosi damska szpilka o powierzchni 1cm2 ???

    A ile ja niosąc dwójkę dzieci i robiąc krok gdy mam opartą tylko jedną nogę
    ???

    Ps. Jak się obawiasz to możesz też dać panele w dwóch warstwach na krzyż. Na
    dole najtańsze, a na górze w poprzek docelowe, ale ja bym tak nie kombinował
    w końcu inne podkłady są bardziej miękkie niż XPS, a ludzie nawet szafy
    gdańskie i fortepiany na nich stawiają i nic się nie dzieje. Jeśli tylko ten
    XPS będzie równy i panele będą leżały na płasko to nic im nie będzie. Sam
    panel jakąś sztywność ma i rozkłada ciężar nóg na większy obszar.

    Pozdrawiam
    Ergie