    From: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak usunąć bejce z drzwi czy można piaskować ?
    Date: Sun, 07 Mar 2010 18:07:21 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Witam
    >
    > Jakiś czas temu zamówiłem rustykalne drzwi wewnętrzne dębowe
    > Niestety zostałem oszukany, zrobili mi z mokrego drewna- drzwi się
    > powykrzywiały
    > Pomijając, że są trochę krzywe drzwi wyglądają bardzo ładnie są pokryte
    > bejcą chyba palisander i 2składnikowym lakierem wodnym
    >
    > Niestety jedne z drzwi- przy próbie poprawki, partacze pojechali mi drugi
    > raz bejcą (już na raz zabejcowane i polakierowane) i wyglądają jak spalone
    > (są czarnawe)
    > Chciałbym wrócić do poprzedniego wyglądu -
> [...]
    Cosik ci sie historia nie trzyma kupy.
    Po lakierowaniu bejcy drewno drugi raz bejcy nie przyjmie.
    Chyba ze zamiast bejcy masz na mysli lakierobejce?

    Lakiery wodne sa takie sobie. Polecane do mebli z ktorymi sie ma blizszy
    kontakt. Czasem sa nawet bardziej szkodliwe niz zwykle "smierdzace" (przy
    lakierowaniu natryskiem).

    Tak jak napisal Adam. Wyszlifowac i ponowic lakierowanie. Najlepiej uzyc
    dokladnie tych samych pedzli czy walkow i puszek farby/bejcy ktora byly robione
    te pierwsze drzwi.
    Szlifowac najpierw papierem 60 potem 80 potem 120. Nastepnie przeciagnac lekko
    240-ka i jak sie jest esteta chorobliwym to 320 i 400. Ale ja bym poprzestal na
    240-ce. Szlifowac najlepiej tasmowka.
    Bardzo pracochlonne. Niech ci to zrobia w ramach uslugi bez doplaty.

    --
    Lukasz Sczygiel