  • Data: 2014-05-20 12:31:07
    Temat: Re: jaka tasma do plyt
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-19 14:39, Ergie pisze:
    > Miałem ten sam dylemat kilka lat temu i wtedy znajomy który roi to na co
    > dzień w USA powiedział mi że tam nikt nie używa tych siatek tylko dają
    > te papierowe taśmy. Technika jest taka - dajesz masę spoinująca (trochę
    > za dużo) następnie odpowiedni odcinek taśmy moczysz i taki mokry
    > delikatnie przyklejasz do tej masy. Na koniec czystą szpachelką
    > przejeżdżasz od środka w jedną i drugą stronę (trzeba przytrzymać!) W
    > efekcie dostajesz płaska spoinę z wklejoną taśmą.
    Zgadzam się z przedmówcą - siatka to zło ;) Tzn zapewne ma jakieś
    zastosowania, ale jeśli chcesz mieć ładne niewidoczne spoiny - to tylko
    ta papierowo-fizelinowo-bandażowa taśma, zatapiana w dobrej masie
    spoinującej (i nie jakikolwiek gips! tylko dobre masy szpachlujące do
    kartongipsów, to oszczędza 10x szlifowania i poprawek). Ważne też jest
    dobre odpylenie łączeń - jak masz kartongipsy po robocie całe zakurzone
    grubą warstwą pyłu gipsowego, to nie licz, że spoiny się do tego dobrze
    przykleją, jakąkolwiek taśmę byś użył ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173