  • 1. Data: 2014-05-19 13:29:55
    Temat: jaka tasma do plyt
    Od: j...@g...com

    Ale!

    Witam wszystkich bo to mój pierwszy raz na tej grupie.
    Zrobiłem sobie zabudowę z płyt gipsowych i teraz przyszła kolej na spoinowanie. W
    sklepie znalazłem dwie taśmy: Papierową gładka i siatkę z włókna szklanego. Poradźcie
    która jest lepsza.

    Pozdro Jacek

  • 2. Data: 2014-05-19 14:39:37
    Temat: Re: jaka tasma do plyt
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Ale!

    "Ale"?
    Chyba Ave! :-)
    A może chodziło Ci o to że stawiasz wszystkim piwo na wejście? :-)

    > Witam wszystkich bo to mój pierwszy raz na tej grupie.

    No to spóźniłeś się o ładnych kilka lat - ta grupa już się raczej zwija niż
    rozwija, ale może jeszcze zdążysz się czegoś dowiedzieć :-)

    > Zrobiłem sobie zabudowę z płyt gipsowych i teraz przyszła kolej na
    > spoinowanie. W sklepie znalazłem dwie taśmy: Papierową gładka i siatkę z
    > włókna szklanego.
    > Poradźcie która jest lepsza.

    Miałem ten sam dylemat kilka lat temu i wtedy znajomy który roi to na co
    dzień w USA powiedział mi że tam nikt nie używa tych siatek tylko dają te
    papierowe taśmy. Technika jest taka - dajesz masę spoinująca (trochę za
    dużo) następnie odpowiedni odcinek taśmy moczysz i taki mokry delikatnie
    przyklejasz do tej masy. Na koniec czystą szpachelką przejeżdżasz od środka
    w jedną i drugą stronę (trzeba przytrzymać!) W efekcie dostajesz płaska
    spoinę z wklejoną taśmą.

    Poszukaj na Youtube są filmiki jak to się robi.

    A na temat siatek to może ktoś inny się wypowie swego czasu pisywali tu
    ludzie co na suchej zabudowie żeby zjedli.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-05-20 12:31:07
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-05-19 14:39, Ergie pisze:
> [...]
    > przejeżdżasz od środka w jedną i drugą stronę (trzeba przytrzymać!) W
    > efekcie dostajesz płaska spoinę z wklejoną taśmą.
    Zgadzam się z przedmówcą - siatka to zło ;) Tzn zapewne ma jakieś
    zastosowania, ale jeśli chcesz mieć ładne niewidoczne spoiny - to tylko
    ta papierowo-fizelinowo-bandażowa taśma, zatapiana w dobrej masie
    spoinującej (i nie jakikolwiek gips! tylko dobre masy szpachlujące do
    kartongipsów, to oszczędza 10x szlifowania i poprawek). Ważne też jest
    dobre odpylenie łączeń - jak masz kartongipsy po robocie całe zakurzone
    grubą warstwą pyłu gipsowego, to nie licz, że spoiny się do tego dobrze
    przykleją, jakąkolwiek taśmę byś użył ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2014-05-20 14:31:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 maja 2014 13:29:55 UTC+2 użytkownik j...@g...com
    napisał:

    > Zrobiłem sobie zabudowę z płyt gipsowych i teraz przyszła kolej na spoinowanie. W
    sklepie znalazłem dwie taśmy: Papierową gładka i siatkę z włókna szklanego. Poradźcie
    która jest lepsza.

    Zadna - jedno i drugie to badziewie.
    Na laczenia plyt znajdz sobie na Allegro tasme firmy Stair-flex, tasma nazywa
    sie: TUFF TAPE:

    http://allegro.pl/listing/listing.php?string=tuff+ta
    pe&search_scope=

    Na wszystkie narozniki (szczegolnie zewnetrzne) kup tasme MID-FLEX tej
    samej firmy:

    http://allegro.pl/listing/listing.php?string=midflex
    &search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y

    Tasme tuff tape stosujesz podobnie jak zwykla siatke (czyli szpachlujesz
    laczenie gipsem i wklejasz tasme jak najszybciej, nim gips zwiaze.

    Mid-flexa z kolei uzywasz inaczej - rozrabiasz gips na konsystencje smietany i
    smarujesz tasme pedzelkiem. Jak wysmarujesz - naklejasz na naroze i wyciskasz
    nadmiar gipsu. Cale poddasze mam na stair-flexie zrobione i nie ma ANI JEDNEGO
    pekniecia, nawet najmniejszej ryski :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2014-05-20 19:39:41
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    > Poradźcie która jest lepsza.

    Szczerze mowiac wyleczylem sie z wszelkiego rodzaju tasm. Jest szpachla
    do takich laczen, zawiera wlokna celulozy, czy cos w tym stylu. W kazdym
    razie "do beztasmowego spoinowania", nie kurczy sie, nie peka jak
    schnie. Tylko 2 uwagi: mocne to jak diabli, lepiej poswiecic czas na
    staranne wykonanie, by potem jak najmniej szlifowac i przed malowaniem
    zagruntowac koniecznie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2014-05-20 21:48:03
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-05-19 13:29, j...@g...com pisze:
> [...]
    sklepie znalazłem dwie taśmy: Papierową gładka i siatkę z włókna szklanego. Poradźcie

    Szczerze mówiąc nie wiem co jest lepsze siatka czy włóknina, bo to nie
    moja profesja, ale "poniewierając" się po budowach nie raz widywałem
    kardynalne błędy popełniane przez wykonawców. Najważniejszym z nich było
    brak profilu w miejscu łączenia się płyt.
    Jeżeli zabudowy są na tyle duże, że łączenia powstają także w poprzek
    profili to warto pomiędzy tymi profilami dać poprzeczki z kawałków
    profili, które połączą z sobą krawędzie płyt. Te kawałki profili nie
    muszą być połączone z profilami głównymi, choć bez większych problemów
    da się je tak ponacinać i połaczyć, że utworzą kratownicę.
    W przypadku tworzenia kratownicy przydają się specjalne szczypce do
    łączenia profili bez użycia "pchełek"
    http://www.youtube.com/watch?v=t9CPanoJG1o
    Mam nadzieję, że u Ciebie wszędzie, gdzie łączą się płyty GK znajduje
    się profil?
    W przeciwnym razie zawsze będzie istniała ewentualność, że na takim
    łączeniu może pojawić się rysa.

  • 7. Data: 2014-05-21 01:38:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 maja 2014 21:48:03 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Szczerze m�wi�c nie wiem co jest lepsze siatka czy w��knina, bo to nie
    > moja profesja, ale "poniewieraj�c" si� po budowach nie raz widywa�em

    Dobrze zaczales, a skonczyles na radach "pana miecia" co to tu polozy kafelki,
    tam wymuruje kawalek scianki, a jeszcze gdzie indziej podlapal fuche -
    zabudowe KG i costam w internetach slyszal. Nie slyszalem o systemie w ktorym
    wymagane bylyby profile glowne w poprzek - tym bardziej montowane "luzem".
    Jakies farmazony prawisz, ale zdarzyles juz nas do tego przyzwyczaic :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2014-05-21 01:42:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 21 maja 2014 01:38:07 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    A zeby sie tylko tak nie wymadrzac to napisze jaka jest podstawowa zasada
    zabudow KG: wszystkie laczenia krawedzi *cietych* musza byc podparte profilem.
    Krawedzie oryginalne nie musza. Jezeli laczysz krawedz oryginalna z krawedzia
    cieta -> traktujesz krawedz oryginalna jak cieta - czyli fazujesz pod katem
    ~45st na grubosc ~2/3 plyty i podpierasz profilem.

    Polecam katalogi techniczne Knauffa czy Rigipsa, tam wszystko jest elegancko
    rozrysowane.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2014-05-21 07:31:05
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-05-21 01:42, Adam pisze:
> [...]
    > ~45st na grubosc ~2/3 plyty i podpierasz profilem.
    >
    > Polecam katalogi techniczne Knauffa czy Rigipsa, tam wszystko jest elegancko

    Może skończ już te dyrdymały, bo widać, że zaczynasz się awanturować i
    pieprzyć głupoty, a z tego jesteś tu znany.
    Widywałem na budowach już takie "sztuki" odpierniczane przez "fahofcuf"
    od zabudów GK, że szkoda gadać.
    Często widuję po ich robocie rysy i pęknięcia. To mi wystarczy, aby
    wyciągnąć stosowne wnioski, bo widziałem wcześniej jak były wykonywane,
    a z racji swojej działalności w takich domach bywam wielokrotnie, kiedy
    są już wykończone i użytkowane, a po wykończeniowcach od zabudów GK nie
    ma ani śladu.
    Co prawda sam nie robię zabudów GK zarobkowo. Być może także
    odpierdzialałbym "sztuki", aby zarobić "szybką kasę", ale u siebie w
    dwóch domach i w jednym mieszkaniu robiłem. Nigdy nie pojawiła się u
    mnie ani jedna, nawet najmniejsza ryska, choć zawsze używałem na
    łączeniach zwykłą siatkę, tak sponiewieraną w tym wątku. Wszystko
    dlatego, że zawsze dodawałem profile na każdym łączeniu, a kładąc płyty
    na ścianie na tzw placki w miejscach łączeń dawałem pasy z płyty GK
    nakładając klej drobnym grzebieniem, a przy tym nigdy nie rozróżniałem
    czy jest to oryginalna krawędź czy też krawędź cięta.
    Dalsza dyskusja na ten temat nie ma sensu.

  • 10. Data: 2014-05-21 08:10:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 21 maja 2014 07:31:05 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

    > Dalsza dyskusja na ten temat nie ma sensu.

    No nie ma - piszesz o jakichs farmazonach. Ja podaje fachowe zrodla i tam
    radze sie autorowi tematu udac. Nie szkodz grupie i przyszlym czytaczom
    swoimi amatorskimi radami bo one z wlasciwa zabudowa KG nie maja nic wspolnego.

    --
    Adam Sz.