  • Data: 2009-10-28 10:59:32
    Temat: Re: jaki dalmierz?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z tymi mar zami to niezła jazda jest.
    > Jaka musi być faktycznie marża na kablach skoro upusty u sprzedawcy
    > siegają 70%
    > Jaka jest marża na wełne/wate że upusty siegaja 50% cen katalogowych?
    > Jaka jest marża na grzejniki PURMO np ze rabaty to 45%?
    > Podobnie z oknami Drutex, z dachówka Brassa
    > itd
    > Zastanawiam sie po co takie chore ceny w katalogach jak i tak
    > dystrybutorzy dają praktycznie każdemu upusty kilkadziesiąt procent
    > W cenach katalogowych to kupują teraz chyba tylko baaaardzo naiwni
    > inwestorzy

    To może być tez taka strategia marketingowa. Cena wyjściowa dosyc wysoka,
    ale jak chcesz kupić to rabat tylko rośnie. Zobacz jak niektóre firmy
    samochodowe sprzedają swoje auta - praktycznie nikt nie kupuje za cenę
    katalogową. Tak samo widziałem u kilku developerów wystawione bardzo wysokie
    ceny, ale wiadomo, ze na dzień dobry cena idzie w dół o 20%. A potem klient
    się cieszy, ze tyle wytargował. Jednak moim zdaniem to działa tez
    odstraszajaco,bo klient może nie wiedzieć o tak wysokim rabacie i nawet nie
    chce oglądać towaru.