  • Data: 2012-07-13 13:43:59
    Temat: Re: jaki kabel kupić do instalacji siłowej
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:ccbdab77-692f-43b0-983c-30be23a7e770@go
    oglegroups.com...

    W dniu czwartek, 12 lipca 2012 12:05:28 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > 3 fazy? To by było zabezpieczenie 16A na każdej fazie. Czyli niecałe 4kW
    > na
    > fazę.,

    > Błąd. Dla 12kW zabezpieczenie przedlicznikowe wstawia chyb a nawet 25A.

    Pisałeś o 11 kW

    A tu masz tabelkę:

    http://www.tauron-pe.pl/SiteCollectionDocuments/Dla-
    domu-objasnienie-do-wniosku-o-warunki-przylaczenia-G
    ZE.pdf

    Wnioskując o 11kW przy instalacji 3f dostaniesz zabezpieczenie 3*16A

    [ciach]

    > Praktyka przeczy temu co piszesz bo przyjełes błedne założenia

    Nie, to Ty najpierw napisałeś 11 kW a teraz piszesz 12 kW

    > Dokłądnie. Moc zamówiona 12kW zabezpieczenia przedlicznikowe 3*25A jesli
    > dobrze pamietam

    Przy 12 kW powinno być 3*20A

    > Nie wywala. Wioelokrotnie razem, grzał piekarnik, toster, mikrofala i
    > zmywarka. I nie wywaliło.

    Jaką mocą? Piekarnik może brać 1kW a może i dwa zależnie od liczby
    włączonych grzałek w danym momencie. Zmywarka bierze maksymalną moc tylko na
    krótką chwilę do podgrzania wody, mikrofala - znowu modele różnią się mocą
    wielokrotnie.

    Może masz słabsze urządzenia, może nie grzejesz na pełnej mocy, a może masz
    szczęście (wystarczy np. że w momencie gdy zmywarka grzeje wodę, akurat
    piekarnik już osiągnął odpowiednią temperaturę).

    Ja jeszcze nie spotkałem ani jednego mieszkania w bloku gdzie kuchnia byłaby
    na jednym zabezpieczeniu 16A i nie było problemów. Niektórzy pozmieniali na
    20A inni zrobili remont a inni zrezygnowali np. z czajnika elektrycznego,
    albo mają włącznik priorytetowy do zmywarki.

    Pozdrawiam
    Ergie