    From: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
    Date: Mon, 11 Oct 2010 05:48:06 -0700 (PDT)

    >  Pranie, wieszanie itp. Nie mam zaslon a jeden zestaw to zgrubsza
    > 30-100zl w zaleznosci od rodzaju...

    Zasłon nigdy nie miałem.
    W obecnym mieszkaniu mam firany + w jednym pomieszczeniu żaluzje a w
    drugim rolety wewnętrzne (materiałowe).

    Nie wyobrażam sobie okien bez firan. Zasłon raczej nie będę miał , bo
    nie widzę sensu :)

    > Moje okna to był koszt 15tys
    > a koszt rolet ok 10tys z silnikami nice

    A moje okna mają kosztować developera 6400zł ...
    Zapewne z Vatem 7% lub bez vatu ;)

    Rolet nie chce. Po prostu wiem że nie są antywłamaniowe a ludzie
    kupują w większości ze względu na ich "antywłamaniowość" ...

    Mi szkoda na te żelastwo kasy. Gdyby kosztowało to 1000zł za cały dom
    to może bym się skusił , ale przy cenach jakie otrzymałem od
    "producentów" z montażem.

    > ale nie wyobrazam sobie bez rotel egzystowac, chciaz cale zycie ich
    > wczesniej nie maiłem

    Mi szkoda by było wydać na kawałek złomu 10tys zł. Nie ma to żadnych
    właściwości antywłamaniowych , a są tańsze sposoby aby zabezpieczyć
    się przed słońcem i wzrokiem sąsiadów ;)

    Rolety działają bardziej psychologicznie na pseudopoczucie
    bezpieczeństwa zakładającego ...

    > i nie stresuje się, że sąsiad mi patrzy co mam na talerzu, czy ktoś mnie
    > podgląda

    Ale do tego nie trzeba rolety zewnętrznej ...
    Starczy zwykła firanka , a jak to nie starczy to roleta wewnętrzna ,
    żaluzja lub firanka ..

    Coś mi się nie chce wierzyć że jak jesz obiad to zamykasz rolety i
    robisz ciemnię w domu ...

    Ja się o podglądanie nie martwię. Salon i sypialnia będzie skierowana
    w kierunku pola uprawnego (nie zamieszkałego) i nikt nie będzie mnie
    podglądał. No chyba że się uprze i będzie siedział na polu :)
    Ale z drugiej strony już same firany pomagają zachować intymność przez
    wścibskim wzrokiem innych ...
    Choć nie do końca ...

    > jak dla mie to wygoda po prostu, za którą się płaci niemało
    > niestety, ale tak samo z bramą garażową na pilota, tez jest to spory komfort

    Brama na pilota , zgodzę się. Daje komfort. Ale rolety ? Co to za
    komfort ?
    Że wychodząc do pracy rolety się zamykają i informują że nie ma nas w
    domu ?
    Tym bardziej że nie są one antywłamaniowe ...

    Jak dla mnie takie rolety mają jedynie tą zaletę że mogą służyć przed
    ochroną przed słońcem i oferują zaciemnienie.
    I to chyba wszystko ...

    Ale za to płacić 10tys zł ?

    Jak ktoś ma kasę i mu na tym zależy to czemu nie ...

    Ja sobie nie wyobrażam domu bez firanek ...