  • Data: 2010-10-11 18:44:46
    Temat: Re: k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
    Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-11 07:15, Marek Dyjor pisze:

    > hi hi hi...
    >
    > genialna rada.
    >
    > gdy łazienka ma minimalne zapotrzebowanie na moc i male okno zwykle.

    Napisałem "rozważyć". Zależy jaka łazienka, jakie okno. Zapotrzebowanie
    na moc spadnie bardziej w łazience niż w innym pomieszczeniu.

    Gdybym myślał o jakimś argumencie to raczej o wentylacji grawitacyjnej i
    często rozszczelnionych oknach. :-) Przy grawitacyjnej też często jest
    tak, że powietrze z pokoi (ciepłe) przelatuje do łazienki i tam jest
    wyrzucane na zewnątrz przez wentylację. Stąd mniejsze zapotrzebowanie na
    moc - tym niemniej straty przez przegrodę (okno) będą większe przy
    większej różnicy temperatur (k* \delta T * powierzchnia).

    M.