    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kamery IP na zewnątrz
    Date: Wed, 15 Aug 2012 13:16:32 +0200

    > Są jakieś zasady mówiące gdzie się montuje kamery?
    > Na elewacji, czy pod okapem?
    >
    > Cel: żeby bez wyglądania z okna zobaczyć na smartfonie co robi dziecię
    > i psy, albo z wakacji zobaczyć czy wichura dachu nie zwaliła ;)
    >
    > Chałupka wygląda tak:
    > http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/2011.06.
    28-dach/.lowres/IMG_1902.JPG
    > http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/2011.06.
    28-dach/.lowres/IMG_1904.JPG
    > http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/2011.06.
    28-dach/.lowres/IMG_1905.JPG

    zasad w zasadzie specjalnych nie ma,dobrze by było gdyby były osłonięte
    od warunków atmosferycznych, czyli pod okapem. Zwróć uwagę na to aby
    kamera centralnie nie patrzyła na południe/zachód (o wschodzie raczej nie
    będziesz
    zerkał) aby unikać prześwietlenia obrazu.

    A tak swoją drogą, kable możesz położyć, to prawie nic nie kosztuje ale
    zastanów się czy wydawać pieniądze na kamery (bramofon z kamerą owszem,
    przydatny),
    ponieważ znając życie, przez 1mc jak sobie je założysz będziesz
    kilkunastokrotnie razy
    na dzień zaglądał na nie. Po kilku miesiącach będzie to tak naprawdę kolejne
    niepotrzebnie
    zasilane urządzenie w domu. To tak w mojej opinii.

    Ja osobiście nie wyobrażam sobie siedzenia i "gapienia" się w
    monitor/wyświetlacz
    niczym strażnik teksasu.

    Jest jeszcze kolejny czynnik psychologiczny, tracisz część prywatności a
    konkretnie
    Twoja żona dzieci, czując się obserwowane - mało komfortowe w domu, choć
    pewnie
    można się przyzwyczaić.

    Znacznie przydatniejszą rzeczą są np. ciche alarmy z powiadamianiem na
    komórkę
    (alarmy dobrze wyregulowane).

    Pozdrawiam
    Darek