  • 1. Data: 2012-08-15 12:02:07
    Temat: kamery IP na zewnątrz
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Problem: chcę rozprowadzić skrętkę do zewnętrznych kamer IP ale nie wiem
    gdzie one mają być :) Samych kamer jeszcze nie ma, ale jak stanieją i
    kupię to chce mieć przewody już położone. Zasilanie PoE (ten sam
    przewód)

    Są jakieś zasady mówiące gdzie się montuje kamery?
    Na elewacji, czy pod okapem?

    Cel: żeby bez wyglądania z okna zobaczyć na smartfonie co robi dziecię
    i psy, albo z wakacji zobaczyć czy wichura dachu nie zwaliła ;)

    Chałupka wygląda tak:
    http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/2011.06.
    28-dach/.lowres/IMG_1902.JPG
    http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/2011.06.
    28-dach/.lowres/IMG_1904.JPG
    http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/2011.06.
    28-dach/.lowres/IMG_1905.JPG

    bajcik

  • 2. Data: 2012-08-15 13:01:41
    Temat: Re: kamery IP na zewnątrz
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 sierpnia 2012 12:02:07 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał

    > http://drozd.uni.lodz.pl/~bajcik/foto/domek/2011.06.
    28-dach/.lowres/IMG_1904.JPG

    Kiki: szczyty;)

  • 3. Data: 2012-08-15 13:16:32
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Cel: żeby bez wyglądania z okna zobaczyć na smartfonie co robi dziecię
    > i psy, albo z wakacji zobaczyć czy wichura dachu nie zwaliła ;)

    zasad w zasadzie specjalnych nie ma,dobrze by było gdyby były osłonięte
    od warunków atmosferycznych, czyli pod okapem. Zwróć uwagę na to aby
    kamera centralnie nie patrzyła na południe/zachód (o wschodzie raczej nie
    będziesz
    zerkał) aby unikać prześwietlenia obrazu.

    A tak swoją drogą, kable możesz położyć, to prawie nic nie kosztuje ale
    zastanów się czy wydawać pieniądze na kamery (bramofon z kamerą owszem,
    przydatny),
    ponieważ znając życie, przez 1mc jak sobie je założysz będziesz
    kilkunastokrotnie razy
    na dzień zaglądał na nie. Po kilku miesiącach będzie to tak naprawdę kolejne
    niepotrzebnie
    zasilane urządzenie w domu. To tak w mojej opinii.

    Ja osobiście nie wyobrażam sobie siedzenia i "gapienia" się w
    monitor/wyświetlacz
    niczym strażnik teksasu.

    Jest jeszcze kolejny czynnik psychologiczny, tracisz część prywatności a
    konkretnie
    Twoja żona dzieci, czując się obserwowane - mało komfortowe w domu, choć
    pewnie
    można się przyzwyczaić.

    Znacznie przydatniejszą rzeczą są np. ciche alarmy z powiadamianiem na
    komórkę
    (alarmy dobrze wyregulowane).

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2012-08-15 13:45:40
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-08-15 12:02, b...@k...math.uni.lodz.pl pisze:
> [...]
    > przewód)
    >
    > Są jakieś zasady mówiące gdzie się montuje kamery?
    W takim miejscu, by (przy odpowiednio dobranym obiektywie o odpowiednim
    kącie widzenia, o ile do twoich przyszłych kamer będziesz mogł obiektywy
    zmieniać?) kamera widziała zadany obszar.

    > Na elewacji, czy pod okapem?
    > Cel: żeby bez wyglądania z okna zobaczyć na smartfonie co robi dziecię
    > i psy, albo z wakacji zobaczyć czy wichura dachu nie zwaliła ;)
    Ja bym montował tuż pod daszkiem, skoro tak ładnie ci "wychodzi" -
    zawsze to lepsza ochrona od śniegu, deszczu... tylko trzeba to tak
    zmajstrować, by ci na kamerze gołębie gniazda nie robiły, bo przez
    zas..ny obiektyw niewiele widać ;)
    Dodatkowo fajnie by było podciągnąć kabel na jakiś słup/drzewo/coś - tak
    by móc widzieć cały dom, a nie tylko otoczenie domu z widoku domu -
    właśnie po to by widzieć czy ci wichura dachu nie zabrała, nie zalega 2m
    śniegu na nim, albo okien nie powybijało.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-08-15 14:45:37
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Cel: żeby bez wyglądania z okna zobaczyć na smartfonie co robi dziecię
    > i psy, albo z wakacji zobaczyć czy wichura dachu nie zwaliła ;)

    ja bym na Twoim miejscu założył kamery cctv i rejestrator. może nawet
    taniej wyjdzie. Kamery raczej pod dachem, ale sam musisz stwierdzić,
    ile, która ma patrzeć na ogród, a która ma być niewidoczna - przydatna
    po włamaniu. Natomiast kamera która będzie patrzyła na dach, to chyba na
    pobliskim drzewie.

    ToMasz

  • 6. Data: 2012-08-15 17:16:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > wiem gdzie one mają być :) Samych kamer jeszcze nie ma, ale jak
    > stanieją i kupię to chce mieć przewody już położone. Zasilanie PoE

    ty sobie lepiej zobacz ile te kamery prundu ciągną szczególnie te z własnym
    oświetlaczem IR i grzałką.

    coś ok 5 A bodajże w porywach...

  • 7. Data: 2012-08-15 18:20:10
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    > coś ok 5 A bodajże w porywach...

    5A 230V?

  • 8. Data: 2012-08-15 18:52:33
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > ty sobie lepiej zobacz ile te kamery prundu ciągną szczególnie te z
    > własnym oświetlaczem IR i grzałką.
    >
    > coś ok 5 A bodajże w porywach...

    czegoś nie pomyliłeś? To by dawało moc w okolicy 250W,
    trochę dużo nawet dla wbudowanej niewielkiej grzałki.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 9. Data: 2012-08-15 18:53:32
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>