  • Data: 2014-06-09 13:16:07
    Temat: Re: kanaliza a przydomowa oczyszczalnia.
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-05-29 14:01, Kris wrote:
    > [...] tym bardziej że syf zostaje w obrębie działki.

    No właśnie. Jak to jest z tym rzeczonym syfem?

    Mając na uwadze nasze obecne zużycie wody / produkcję ścieków oraz
    przede wszystkim upierdliwość związaną z (częstym) opróżnianiem szamba
    zastanawiałem się nad oczyszczalnią biologiczną.

    Ale trochę mnie powstrzymuje potencjalna możliwość zanieczyszczenia
    gruntu (zwłaszcza w kontekście ujęcia wody ze studni głębinowej) i
    konieczność jego wymiany za jakiś czas.

    Dlatego zastanawiałem się na rozdzieleniem ścieków szarych i czarnych,
    odprowadzaniem czarnych do szamba, zaś szarych do oczyszczalni. Po
    oczyszczeniu byłyby wykorzystaniu do podlewania i/lub zrzucane do gruntu
    (warunki geologiczne pozwalają na to).

    *Abstrahując* od aspektów ekonomicznych, które mogę postawić na drugim
    albo i trzecim miejscu czy ma to sens?

    A może moje uprzedzenia dotyczące czarnych ścieków przepuszczanych przez
    oczyszczalnię biologiczną nie mają uzasadnienia?

    Piotrek