    From: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [kanalizacja] podej?cie do zlewu i zmywarki
    Date: Sat, 7 Jan 2012 22:06:38 +0100

    Użytkownik <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisał w wiadomości
    news:jcnuqs$769$1@node2.news.atman.pl...

> [...]

    No mnie się też nie podoba - trochę przerost f nad t.
    Odpływ zmywarki najlepiej podłączyć do syfonu zlewozmywaka. Pozioma rura fi
    75 jest zbsolutnie zbędna gdy jest odpływem z tylko jednego przyboru jak
    zlewozmywak (nawet z podpiętą zmywarką)
    Napowietrznik dobrze byłoby zamontowac powyżej przyboru, ale w tym przypadku
    jest on absolutnie zbędny, chciażby dlatego że nie masz tam takiej baterii
    przyborów które spowodowałyby przepływ ścieków pełnym przekrojem rury fi 75
    i tym samym powstanie podciśnienia, także wszystko powinno się na bieżąco
    odpowietrzać i napowietrzać przez pion. Nawet podpięcie wanny nie
    spowowałoby zalania rury fi 75 w pełnym przekroju ze względu na to że
    średnica syfonu wannowego to max 50 mm.
    Napowietrznik jak już pisałem lepiej zamontować powyżej przyborów bo w
    przypadku zatkania rury zostanie on zaklejony tłuszczem, także możesz
    spokojnie to zmienić na fi 50 - on ma szansę być zalanym w pełnym przekroju
    gdy puscisz zlewozmywak z dwóch komór jednocześnie lub gdy będzie spust ze
    zlewozmywaka i ze zmywarki jednocześnie.
    Jeżeli ja bym to robił dla siebie, nie montowałbym napowietrznika, całą
    gałązkę spokojnie zrobiłbym na rurze fi 50 i dałbym tylko jedno podejście do
    zlewozmywaka ale za to na trójniku zmontowanym na poziomej gałązce a nie na
    kolakach (tak jak masz). trójnik w części poziomej zaślepiłbym korkiem aby
    mieć bezinwazyjne wejście na spiralę które po kilku latach przy odpływie
    kuchennym może się okazać wiece pożyteczne :)

    Podejście wodne do zmywarki przemyśl dokładnie bo musi ono być solidne -
    zmywarka ma przy wężu zasilającym całkiem spory i całkiem ciężki fltr.
    Generalnie musisz panować nad przebiegiem instalacji rurowych na ścianach bo
    zmywarki są zazwyczaj jako jedyne urządzenia AGD projektowane tak, że
    praktycznie dotykają całymi plecami ściany. Często jedyna przestrzeń za
    zmywarką przbiega na wysokości jej nóżek i ma wys 10 cm.