  • Data: 2013-05-02 18:12:42
    Temat: Re: kiedy kupić materiały budowlane?
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 2 maja 2013 09:34:36 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > Zgadza się, ale pod warunkiem że nie liczysz kasy podczas budowy.
    >
    > Nie jest tajemnicą, że hurtownie muszą na zimę zmniejszyć ceny aby w
    >
    > ogóle funkcjonować, bo w przeciwnym wypadku nikt nic by nie kupował.
    >
    > A skoro można taniej(mając czas) to czemu nie? Towar może leżeć na placu
    >
    > w hurtowni, przywiozą mi go dopiero jak będę potrzebował.

    Trochę nie tak.
    Piszemy zapewne o materiałach na SSO(czyli bloczki, materiał na ściany, ew styro) bo
    nikt rozsądny glazury przed rozpoczęciem budowy nie będzie kupował;)
    A bloczki, porotherm czy inna silka + styro to w sumie znikomy koszt w całkowitych
    kosztach budowy, ceny ich sa w miarę stabilne(no styro ostatnio zdrozał) więc nie
    warto kupować na zapas. ,
    Materiął na ściany to pewnie przy dzisiejszych cenach z 6tys,+ bloczki i styro to
    razem pewnie niewiele 10tys przekroczy. Moim zdaniem niewarto magazynować tym
    bardziej że nie ma przesłanek ku temu aby drożało.
    Betonu z betoniarni nie da się na zapas kupić, drewno na więżbę tez lepiej zamawiać
    już jak mury stoją pod konkretne wymiary wtedy, okna to samo.
    Pamiętam sytuacja z 2007/2008 gdy ja SSO robiłem- panika na rynku ludziska najgorszy
    porotherm za kosmiczne pieniądze kupowali a za kilka miesięcy ceny poszybowały ostro
    w dół
    Znajomy który ma hurtownię budowlaną do dzisiaj na nogi stanąć nie może bo wtedy
    zapasów narobił w górce a później ceny w dół i ledwo sprzedał a i tak sporo poniżej
    kosztów zakupu