  • Data: 2013-07-28 09:22:06
    Temat: Re: kolektor ale inaczej - moze kaskaderka
    Od: "KS" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "decore-meble.pl" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ups.com...
    >witam
    >czy ma sens wrzucenie pojedynczego kolektora w obieg cieplej wody z
    >zasobnikiem 200 l i wykorzystniem pompki do cieplej wody? zależy mi na
    >cieplej wodzie w lecie bo jesien >zime i tak pale w piecu ekogroszkowym i
    >nie ma z tym problemu, a druga sprawa ze nie chce przerabiac kotłowni.
    >kolektor wsadziłbym na garaz od strony południowo >wschodzniej no i
    >oczywiście w gre wchodzi spuszczanie wody na zime i odcinanie kolektora

    >ma sens? spuszczanie wody chyba najmniej mi się podoba

    >pozdrawiam

    Jeśli chcesz puścić przez kolektor obieg normalnej wody która trafia do
    kranu (np obieg tzw. cyrkulacji) to raczej słaby pomysł.
    1. w taki dzień jak dzis to to po odkręceniu kranu poleci wrzątek a może
    para o ile sie wcześniej nie zagotuje.
    2. takiej temperatury moze też nie lubic Twoja instalacja.
    3. ze wzgledów sanitarnych też raczej tak się nie robi.
    4. w nocy kolektor będzie wychładzał wode.

    I pewnie jeszcze cos się znajdzie.