eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekolektory, panele fotowoltaiczne... a moze lustra i stirling? › Re: kolektory, panele fotowoltaiczne... a moze lustra i stirling?
  • Data: 2013-05-28 09:02:26
    Temat: Re: kolektory, panele fotowoltaiczne... a moze lustra i stirling?
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 28 maja 2013 08:38:19 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Reszta to moja argumentacja, dlaczego taka akumulacja to absurd.

    policzmy przykładowo -zapotrzebowanie energetyczne mojego budynku rocznie to 1200m3
    gazu czyli jakies 13000kWh.
    Powiedzmy ze w ziemnej akumulacji bez izolacji ucieknie nam 3/4 energii zatem latem
    potrzebujemy zgromadzic 52000kWh. Kolektory typowe dają ok. 1000kWh/m2 rocznie zatem
    potrzeba 52m2 kolektorów. To nie jest jakas niewyobrażalna ilosc, da sie zmiescic na
    dachu.
    Problemem moze być moc szczytowa oddawana - 52x800W=41,6kW. Jesli przyjąć ze rura w
    ziemi przekaże do gruntu 200W/mb potrzeba ok 200mb sondy pionowej. Dla pomp ciepła
    tych W/mb przyjkmuje sie znacznie mniej (50 do 100)- ale i różnice temperatur są
    mniejsze, tak na czuja moze 200W/mb uda sie oddac.

    A jesli nie 75% ucieknie a np. 50 to wymagania stają sie całkiem realne.

    b.