  • Data: 2009-07-29 08:44:18
    Temat: Re: kominek z plaszem wodnym / bez plaszcza ?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    rt pisze:
    > witam
    >
    > zastanawiam sie czy wybrac kominek z plaszczem czy bez i poszukuje rady ludzi
    > którzy maja juz takie rozwiazania u siebie. Kocioł bedzie kondensacyjny
    > dwufunkcyjny.
    > Wracajac do kominka nie wierze w czeste palenie w kominku - jak sie trafi 10
    > razy w roku - to bedzie max. NIby chciałbym miec alternatywe do kotła coś - w
    > razie W ale nie wiem czy to znacznie podroży sprawy a w sumie nie warto.Jaka
    > jest różnica w cenie pomiedzy kominkiem z plaszczem a bez ?
> [...]
    Koszt w porównaniu ze zwykłym kominkiem rośnie o jakieś 4-6 tys., a może
    i więcej (zestaw wymienikowo-pompowy ok 2 tys., sam kominek 1,5 tys. do
    3 tys., naczynie połączenia... jakieś kilkaset zł, do tego sterowanie i
    automatyczna przepustnica, również kilkaset zł)

    Więc jak masz zamiar okazjonalnie to bez sensu, ogólnie kominek
    okazjonalny to rzecz bez sensu, koszt z obudową to nawet kilka, -naście
    tys. Albo będziesz w nim palił albo nie - mebel za jakiś czas wymienisz,
    z kominkiem jak Ci się znudzi to nie.

    Sam wziąłem kominek z płaszczem, planuję używać go non stop. Zestaw jaki
    sobie wymyśliłem będzie zoptymalizowany do automatycznej pracy
    (przepustnica sterowana automatycznie, która pozwoli na oszczędność i
    zabezpieczy mnie na wypadek braku prądu, gdyż się zamyka i tłumi ogień,
    UPS do pomp wymiennikowych, który odbierze ciepło zanim kominek
    zacznie stygnąć), jak będzie wyglądało to w praktyce okaże się dopiero
    po sezonie. Mam nadzieję, że dzięki automatyce będę mógł spokojnie spać.

    Ariusz