eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieRe: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;) › Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)
  • Data: 2012-04-06 16:25:42
    Temat: Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    ion-forums@vbhy1...

    > w istotny czyli jaki?

    1stC mniej na koncu sezonu? Moze 0,5stC mniej? Wiecej nie sadze.

    > Masz czynniki dzialające w dwie strony: zwiekszenie
    > poboru mocy z DG, oraz teoretyczne obniżenie temperatury w GZ.

    Widzisz - ja wcale nie bede za bardzo zwiekszal mocy - mocy potrzebuje tyle samo,
    tylko rozklad tej mocy bedzie inny. Teraz grzeje parterowym grzejnikiem na maksa, a
    potem bede grzal dwoma grzejnikami "po polowie", tak obrazowo mowiac. O to w tym
    chodzi :) Gdybym na gorze teraz mial 5stC to owszem - musialbym znaczaco zwiekszyc
    moc. Ale ja tam mam przy -20stC na zewnatrz temperature ledwo o 3-4 stC nizsza niz na
    parterze - 17stC. Jak jest powyzej +5stC to tam jest praktycznie tak jak na parterze
    - wchodze w krotkim rekawku i czuje ze jest minimalnie chlodniej ale zimno toto nie
    jest na pewno :-)

    > Ja głosuje ze w sumie COP bedzie nieco gorszy.

    A ja odwrotnie. Bo temperatura DZ zostanie prawie taka sama, a GZ spadnie o 3-5stC. A
    COP wynika scisle z roznicy tych temperatur (niewazne nawet jakie one sa).

    > A tak w ogóle to czemu regulujesz GZ temperaturą a nie czasem? Juz teraz
    > powinienes miec najnizszą użyteczną temperature a zwiększony pobór powoduje
    > dłuższą prace grzejnika.

    Nie rozumiem zupelnie o co pytasz :) Ja laduje bufor, a podlogi chodza na pogodowce,
    dzieki czemu nie mam praktycznie zadnych wahan temperatury w ciagu doby. I tak jak
    teraz bufor grzeje w taniej taryfie do ok 45stC, tak po odpaleniu dodatkowego
    grzejnika bede mogl go grzac np. do 42stC (bo minimalna uzyteczna temperatura spadnie
    z np. 35stC do 32stC - czyli o ta roznice temperatur bede mogl grzac nizej bufor).
    pozdr.

    --
    Adam