  • 1. Data: 2012-03-29 08:47:33
    Temat: Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 28 Mar, 22:48, Adam <a...@g...com> wrote:
    > Hej!
    >
    > No jeszcze sie sezon calkiem nie skonczyl ale kwiecien + maj przypuszczam ze
    zamknie sie w max 250-300 pln, wiec oto i moje wyniki (nie patrzcie na temperatury
     bo pod koniec stycznia gdzies mi zamokly kabelki i czujki temperatur wariowaly).

    > Luty byl masakryczny (tak jak przewidywalem) - az 610 pln za 29 dni :) Ale ogolnie
    wyniki za sezon mnie baaaaardzo zadowalaja - jedyne 1850 pln! HA :)

    Czy przewidujesz spadek spożycia prądu w przyszłości (osuszenie chaty,
    jakieś poprawki w mostkach)?
    Szczerze mówiąc, jak na taką zimę to spodziewałbym się mniejszego
    rachunku w domu energooszczędnym.

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2012-03-29 11:54:50
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 marca 2012, 08:47:33 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Czy przewidujesz spadek spożycia prądu w przyszłości (osuszenie chaty,
    > jakieś poprawki w mostkach)?

    Nie - w przyszlym roku spodziewam sie wzrostu o 200-300 pln tytulem tego ze bede juz
    normalnie do "pelna" grzal poddasze (21stC zamiast 17-18stC jak teraz) ale
    rzeczywiscie mam do wyeliminowania dwa dosc duze mostki (brak izolacji przy jednych
    drzwiach wejsciowych i prawdopodobnie duze szpary w styropianie pod jednym wykuszem
    (wykusz oparty jest na plycie wychodzacej ze stropu - cos jakby taki maly balkon i on
    od dolu prawdopodobnie jest fatalnie ozieplony - musze wykopac maly dolek i leb tam
    wsadzic i poprawic) - akurat to miejsce to strefa brzegowa w salonie, z zageszczonymi
    rurkami :) Oprocz tego grzejac ~300m2 a nie ~170m2 zwiekszam powierzchnie grzejnikow
    czyli moge obnizyc temperature zasilania, a wiec spadnie mi COP. Ale suma summarum
    pewnie rachunki troche wzrosna - caly sezon od A-Z z CO i CWU mysle ze bede zamykal w
    kwocie 2500 pln :)

    > Szczerze mówiąc, jak na taką zimę to spodziewałbym się mniejszego
    > rachunku w domu energooszczędnym.

    Jakimtam energooszczednym? 30m2 zwyklych okien (U ramy 1,5, U szklenia 1.0) -
    energooszczedny mialby ramy 0,8 i szklenia 0,6, 30cm welny w dachu (energooszczedny
    mialby 50) i 20cm zwyklego styro 0,039 na scianach (energooszczedny mialby 30cm
    grafitowanego 0,031). No a pozatym powierzchnia to lekko ponad 300m2 wiec jest co
    grzac :-) 2500 pln, pradem, drogo ? Dla mnie super tanio i super oszczednie - to jest
    w rozbiciu na rok (a vattenfall zrobi mi to "gratis" dzieki rachunkom prognozowanym)
    to tylko dwie stowy na miesiac :-)) Moi rodzice placa jakos 260 miesiecznie za
    ogrzanie mieszkania 55m2 :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2012-03-29 11:55:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 marca 2012, 11:54:50 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Oprocz tego grzejac ~300m2 a nie ~170m2 zwiekszam powierzchnie grzejnikow
    > czyli moge obnizyc temperature zasilania, a wiec spadnie mi COP. Ale suma

    Tzn. wzrosnie ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2012-04-04 14:02:10
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    n-forums@vblo18...
    >Oprocz tego grzejac ~300m2 a nie ~170m2 zwiekszam powierzchnie grzejnikow
    >czyli moge obnizyc temperature zasilania, a wiec spadnie mi COP.

    spodziewam sie ze wobec zwiekszenia zapotrzebowania mocy a nie zmieniając
    wielkosci dolnego żródła to cop sie raczej popsuje

    b.

  • 5. Data: 2012-04-05 18:07:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 kwietnia 2012, 14:02:10 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik "Adam" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    n-forums@vblo18...

    > spodziewam sie ze wobec zwiekszenia zapotrzebowania mocy a nie zmieniając
    > wielkosci dolnego żródła to cop sie raczej popsuje

    Dolne zrodlo mam mocno przewymiarowane (jakies 550mb rury) wiec - nie, uwazam ze COP
    nie spadnie. Co wiecej polepszy sie takze (i to dosc znacznie) stosunek uzycia
    taniej/drogiej taryfy (bo akumulowac cieplo bedzie dodatkowe ~90m2 wylewek). COP
    spadlby gdybym dolne zrodlo mial niedoszacowane lub dobrane "na styk". GZ bedzie mial
    nizsza temperature - a to bezposrednio wplywa na polepszenie COPu.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2012-04-05 19:31:44
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    on-

> [...]
    >niedoszacowane lub dobrane "na styk". GZ bedzie mial nizsza temperature - a
    >to bezposrednio >wplywa na polepszenie COPu.

    Czyli zakladasz, ze teraz nie grzejac masz straty z dolu do gory, a grzejac
    gore nie bedziesz mial strat zwiazanych z podniesieniem temperatury?

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2012-04-05 21:02:40
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    on-forums@vbgx21...
    >Dolne zrodlo mam mocno przewymiarowane (jakies 550mb rury) wiec - nie,
    >uwazam ze COP nie spadnie.

    Byłoby tak gdybyś miał 2 sekcje i jednej nie używał, a teraz ja dodał. Ale
    uzywasz więc wyciągnięcie dodatkowej mocy spowoduje spadek temperatury w
    dolnym żródle itd. Spodziewam sie pogorszenia i gdybym sie mial zakładać to
    na to bym obstawiał. Ale mozemy spokojnie poczekac na nastepny sezon :-)
    Zobaczymy czy uda sie wyłapać jakies zależnosci.

    Uważam ze przekombinowałes z tymi analizami :-)

    b.

  • 8. Data: 2012-04-06 08:54:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 kwietnia 2012 19:31:44 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Czyli zakladasz, ze teraz nie grzejac masz straty z dolu do gory, a grzejac
    > gore nie bedziesz mial strat zwiazanych z podniesieniem temperatury?

    Teraz grzeje dol i gore jednym grzejnikiem - parterowym. Jak odpale calosc - to bede
    grzal dwoma, powierzchnia grzejnika zwiekszy sie o 50%, a zapotrzebowanie zwiekszy
    sie tylko o jakies 20% (bo tyle pojdzie na dogrzanie gory z tych 17 do 21). Czyli?
    Zwiekszy sie COP bo bedzie mozna obnizyc temperature zasilania - np. z 35 do 32 :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2012-04-06 08:59:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 kwietnia 2012 21:02:40 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    > dolnym żródle itd. Spodziewam sie pogorszenia i gdybym sie mial zakładać to

    Nie spowoduje. Moja PC ma 8,9kW i mocy chlodniczej ok 7kW. Grunt to czysta glina -
    zakladam 30W/mb. Wystarczyloby mi wiec spokojnie 233 metry DZ, a mam prawie 2,5 x
    tyle. Takze spokojnie - DZ na pewno temperatury w zaden istotny sposob nie zmieni :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2012-04-06 10:41:52
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    ion-forums@vbhy1...
> [...]
    >mam >prawie 2,5 x tyle. Takze spokojnie - DZ na pewno temperatury w zaden

    w istotny czyli jaki? Masz czynniki dzialające w dwie strony: zwiekszenie
    poboru mocy z DG, oraz teoretyczne obniżenie temperatury w GZ.
    Ja głosuje ze w sumie COP bedzie nieco gorszy.

    A tak w ogóle to czemu regulujesz GZ temperaturą a nie czasem? Juz teraz
    powinienes miec najnizszą użyteczną temperature a zwiększony pobór powoduje
    dłuższą prace grzejnika.

    b.