  • Data: 2010-02-22 07:20:29
    Temat: Re: kratka wentylacyjna z silniczkiem
    Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

    A ja, korzystajac z okazji, spytam o cos innego...

    Czy znacie jakies wentylatory nascienne z plynna regulacja obrotów tudziez
    z baaardzo malymi obrotami?

    Mam problem z wentylacja kotlowni (w ogóle mam problem z wentylacja -
    wszedzie jest grawitacyjna, a ze wzgledu na niski budynek i kiepsko
    usytuowane kominy, czesto z wywiewnej staje sie nawiewna). Problem nie bylby
    dokuczliwy, ale akurat do kanalu wentylacyjnego z kotlowni wpiete jest
    odpowietrzenie kanalizacji - nie pytajcie dlaczego - tak wychodzilo
    najprosciej i najrozsadniej. Niestety, przy duzych wiatrach zdarza sie, ze
    ów wentylacja zaciaga powietrze z zewnatrz, a co za tym idzie takze smród z
    odpowietrzenia kanalizacji. Wymyslilem, ze wystarczyloby zamontowac na stale
    wentylator z bardzo malymi obrotami i zostawic go na stale wlaczonego. Male
    obroty (na poziomie ciagu grawitacyjnego) nie powodowalyby problemów z
    ciagiem kanalu spalinowego, a przy okazji rozwiazywalyby problem z
    niechcianymi zwrotami w kanale wentylacyjnym :)

    Nie widzialem jednak takich wentylatorów, które pracowalyby na malutkich
    obrotach.

    A moze jakis zewnetrzny regulator obortów?

    Aha! No i taki wentylator musialby byc odporny na kurz (kotlownia).

    Pzdry,
    /\/\\/\/