  • Data: 2020-09-19 19:18:23
    Temat: Re: kryminał budowlany
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dodatek
    właśnie kolega w innym wątku pyta o listwy przypodłogowe w cenie 21zł za
    metr. (plus rogi) Oczywiście nic absolutnie nie mam do kolegi - jego
    pieniądze jego sprawa. także listwa jak listwa, choć istnieją tańsze.
    Tyle że ja przez całe dzieciństwo żyłem bez listew. potem miałem
    takie... jakieś z gumy z metra cięte. Gdyby takie starodawne listwy dać
    do nowych mieszkań, to byłoby źle? Może odstawały by od reszty, ale z
    drugiej strony, do mojego 57m? mieszkania potrzeba było około 63metry
    listew, które w tym przypadku kosztowałyby 1323złote! kaman! ja za całą
    konstrukcje podłogi, (legary + deski) zapłaciłem dużo mniej niż gość
    chce dać za same listwy!
    Czy coś w tym złego ze ON chce takie listwy? NIE, złe jest to, ze jako
    naród, ba społeczeństwo świata, nie zastanawiamy się czy jest nam to
    potrzebne. PAtrząc na innych, na reklamy, utrwalamy przekonanie że
    inaczej się nie da. wiec kupujemy to co jest, budujemy tak jak nam
    projektanci sugerują i płacimy. a żeby płacić musimy zapierdzielać do
    roboty. zamknięte koło. Nie wiem czy jako gatunek ludzki uda nam sie to
    przerwać. Tracę nadzieje. Dzisiejszym ludziom łatwiej jest znaleźć
    usprawiedliwienie na to ze wydają fortunę na cokolwiek, niż przekonać
    samego siebie do rezygnacji z 5% wygody. (pozornej z resztą ale to inna
    bajka)
    Nie odpisujcie, nie ma sensu. Ja Was nie chce przekonywać, ja chce
    pokazać że istnieje inna droga.

    ToMasz

    PS. podczas mojego remontu, jak policzyłem że listwy, kawałki plastiku
    są dość drogie, kupiłem okleinę samoprzylepną, pociąłem na paski 8cm i
    okleiłem całe mieszkanie. na rogach dmuchnąłem suszarką do włosów -
    docisnąłem szmatą. mam wodoodporne połączenie z podłogą ze scianą,
    idealne przyleganie, idealnie zrobione rogi, łącznie z futrynami. z
    metrowego paska okleiny (w dowolnym kolorze drewna) za 7 zł, robię 6
    metrów "listwy" przyściennej.