    From: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Date: Mon, 12 Jan 2009 12:45:32 +0000 (UTC)

    Janusz Pawlinka <j...@w...pl> napisał(a):

    > Cóż, niestety nie ma producentów 'alternatywnych softów' do sterownika,
    > ani żaden instalator nie wychylił się z ewentualnymi 'kodami serwisowymi'
    > wykraczającymi poza instrukcję obsługi/montażu.
    Do Viessmanna mozna wszystkie serwisowki sciagnac z netu, mysle ze do innych
    rowniez bez problemu. Mozna ustawic zeby pompa chodzila non-stop lub z roznym
    czasem _dobiegu_ (a nie wybiegu ;-). Ustawienie fabryczne to praca non-stop i
    faktycznie trzeba zmienic w ustawieniach serwisowych. Chociaz oczywiscie nie
    mozna wykluczyc ze jakis konkretny sterownik tego nie umie.

    > Sam kocioł Vaillanta jest OK (świadczy o nim np pięcioletnia praca
    > non-stop bez jednej awarii - grzeje u mnie też CWU), ale sterownik
    > to ma chyba faktycznie domyślny tryb 'grzanie wiaty przystankowej'
    > (cytat z forum Muratora) a nie dobrze ocieplonego domu (patrząc na
    > np domyślne krzywe grzewcze, czy jego słynne tryby TP-załącz).
    >
    > Ale o tym człowiek dowiaduje się np 2 lata po wydaniu tych x-set
    > złotych i zrozumieniu, że najważniejszym elementem instrukcji
    > sterownika jest rozdział "funkcje specjalne i zależności między
    > nimi".
    Awarie jednym sie zdarzaja a innym nie. To dzisiaj slaby miernik jest.
    Wszystko sie moze zepsuc i nie ma tutaj wyraznie lepszych i gorszych firm, no
    moze pare gorszych jest, ale wsrod tych lepszych jest raczej podobnie.
    Dobry kociol to wlasnie dobry sterownik (w polaczeniu z dobrymi jego
    ustawieniami, czyli rowniez dobre uruchomienie i serwis). Nie jest wykluczone
    ze zamiast wydawac przez 2 lata x-set zlotych ponad miare, taniej wyszlaby
    naprawa czujnika czy zaworu w 'gorszym' kotle, ktory jest ekonomiczniejszy.
    Domyslne krzywe sa po to zeby je zmienic i powinien to zrobic instalator.

    pozdrawiam
    Bruno